Diagnoza, terapia i specjalne potrzeby edukacyjne dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (APD)
Pedagog specjalny, logopeda-audiolog, neurologopeda. Od kilku lat współpracuje z Polikliniką SUVAG w Zagrzebiu, w której odbywała staż naukowo-dydaktyczny oraz szkolenia doskonalące z metody werbo-tonalnej. Członek Chorwackiego Stowarzyszenia Metody Werbo-tonalnej (Hrvatska Verbotonalna Udruga). Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej.
11.09.2022
5 godz.
Program:
1. Rozwój funkcji słuchowych.
2. Funkcje słuchowe a mowa.
3. Czynniki zakłócające prawidłowy rozwój funkcji słuchowych.
4. Zaburzenia przetwarzania słuchowego – charakterystyka zaburzenia (definicje, etiologia).
5. Diagnoza APD – diagnoza audiologiczna i funkcjonalna
6. Przedstawienie i omówienie poszczególnych typów APD
7. Trening słuchowy
8. Wykorzystanie ćwiczeń usprawniających funkcje słuchowe w procesie terapeutycznym (zajęcia logopedyczne, rewalidacyjne).
9. Funkcjonowanie ucznia z APD w klasie
10. Specjalne potrzeby edukacyjno-terapeutyczne – propozycje oddziaływań, dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości ucznia
11. Propozycje ćwiczeń stymulujących poszczególne funkcje słuchowe: materiał werbalny
i niewerbalny.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.