Logorytmika – poziom podstawowy (I stopień). Ćwiczenia i zabawy logorytmiczne w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Uniwersytecki pracownik naukowo-dydaktyczny, adiunkt, kierownik Podyplomowego Studium Emisji i Higieny Głosu. Z wykształcenia językoznawca, logopeda (specjalista w zakresie neurologopedii, logorytmiki, emisji głosu). Autorka publikacji praktycznych: Głos jako narzędzie, Wierszyki pisane przez ciche szumy i syki. Twórca piosenek, wierszyków i opowiadań logopedycznych. Prowadzi gabinet logopedyczny, w którym na diagnozę i terapię przyjmuje pacjentów dorosłych oraz dzieci (zróżnicowane zaburzenia komunikacji językowej).
29.06.2024
6 godz.
Cel:
Wzbogacenie metod pracy logopedy i nauczyciela w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym o logorytmikę – metodą rozwijającą harmonijnie motorykę i słuch dziecka oraz stymulującą rozwój mowy.
Program:
1. Logorytmika – wprowadzenie. Kilka zdań o metodzie.
2. Logorytmika:
♦ w ćwiczeniach usprawniających motorykę dużą i małą – koordynacja ruchowa;
♦ w ćwiczeniach słuchowych - koncentracja uwagi słuchowej, od słuchu fizycznego do fonematycznego;
♦ w ćwiczeniach hamująco-pobudzających – kształtowanie adekwatnej reakcji psychoruchowej na odbierane bodźce;
♦ w ćwiczeniach słowno-ruchowych – ćwiczenia rozumienia i nadawania mowy;
♦ dobór ćwiczeń do konkretnych grup wiekowych dzieci,
♦ metodyka ćwiczeń przy zaburzeniach rozwojowych mowy i języka.
Forma zajęć:
⇒ zajęcia grupowe
⇒ omówienie przykładowych ćwiczeń i ich wykonanie
⇒ materiały uzupełniające
Ćwiczenia prowadzone są na materiale muzycznym, słownym i na piosence, w oparciu o przykładowe scenariusze zajęć logorytmicznych.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
UWAGA: Uczestnicy proszeni są o wygodne stroje do ćwiczeń ruchowych, obuwie zmienne na miękkiej podeszwie (lub bawełniane skarpety) oraz posiadanie jednego dowolnego instrumentu muzycznego.