Pacjent z rurką tracheostomijną w terapii logopedycznej – diagnoza, postępowanie terapeutyczne
Logopeda/neurologopeda, członek PTL i PZL, konsultant C-EYE, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, filolog, trener umiejętności miękkich, instruktor jogi dla dzieci, trener i masażysta psów, trener FIT PAWS dla psów, założycielka Centrum Logopedyczno-Terapeutycznego „Dogadać się”.
25.02.2024 (niedziela)
II dzień: w godz. 8.30-16.30 + przerwy
Cel szkolenia: Przybliżenie odbiorcom zagadnień dotyczących pracy logopedy/neurologopedy z pacjentem z rurką tracheostomijną (zwłaszcza w warunkach domowych).
Program:
1. Wprowadzenie
2. Anatomia i fizjologia układu oddechowego
3. Tracheostomia – czym jest? na czym polega zabieg? wskazania? rodzaje rurek?
4. Rola logopedy/neurologopedy w zespole specjalistycznym – diagnoza, współpraca z lekarzami
5. Ocena stanu pacjenta – z uwzględnieniem stanu wegetatywnego (UVS), stanu obniżonej świadomości (MCS), zespołu zamknięcia (locked-is-syndrome)
6. Działania terapeutyczne – oddychanie, połykanie, karmienie, komunikacja
7. Sytuacje trudne – utrudnione oddychanie, nadmierna/zalegająca wydzielina, wypadnięcie rurki, pielęgnacja otworu stomijnego, pielęgnacja jamy ustnej
8. Dokumentacja
9. Warsztat praktyczny
10.Podsumowanie
Metody pracy:
♦ wykład/prezentacja multimedialna
♦ film
♦ dyskusja
♦ ćwiczenia praktyczne
♦ analiza studium przypadku
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Uwaga: Uczestnicy proszeni są o wygodny, sportowy strój oraz zabranie ze sobą dużego plażowego ręcznika. Uczestnicy otrzymają wszystkie niezbędne materiały specjalistyczne, które bedą potrzebne na szkoleniu.
25.02.2024 (niedziela)