Masaż logopedyczny i terapia manualna kompleksu ustno-twarzowego w praktyce - holistyczny program wsparcia pacjenta z wyzwaniami
Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta taktylny, specjalista wczesnej interwencji neurologopedycznej z ukierunkowaniem na pacjentów z wyzwaniami neuromotorycznymi w tym z padaczką.
mgr fizjoterapii, naturopata, osteopata pediatryczny,położna, terapeuta metod neurorozwojowych, terapeuta manualny, terapeuta J.Brondo (Argentina-Cordoba),
Ukończyła Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, zrealizowała wiele kursów i szkoleń w zakresie fizjoterapii i osteopatii, uczestniczyła w wymianach międzynarodowych osteopatów w ramach Ostheopathic European Academic Network (OsEAN) w Belgii, absolwentka Osteopatii Pediatrycznej, zrealizowała wieloetapowy kurs J.Brondo "Opieka i wsparcie dzieci urodzonych przedwcześnie" - Argentina (Cordoba) i staż w Clinica y Maternidad del Sol na Oddziale Patologii Wcześniaka.
Obecnie kończy międzynarodową szkołę Flanders International College of Osteopathy i prowadzi badania na Warszawskiej Akademii Medycznej, a także szkołe naturopatii.
Codziennie praktykuje osteopatie z dziećmi z dysfunkcją neurologiczną i genetyczną w tym chorobami rzadkimi we własnym Centrum Terapeutycznym. Od 2008 roku związana z Fundacją
26.07.2025
8 godz.
Szkolenie skierowane jest do Terapeutów chcących rozwijać się w zakresie pracy miofunkcjonalnej z kompleksem orofacjalnym. Podczas szkolenia zostaną zaprezentowanie techniki pracy z całym ciałem oraz połączenie pracy ciała z kompleksem oralnym – wzajemne zależności.
Cele szkolenia:
⇒ Zapoznanie Uczestników z technikami pracy w obszarze orofacjalnym,
⇒ Nabycie umiejętności z zakresu anatomii palpacyjnej,
⇒ Wykorzystanie wspomagających sposobów pracy z pacjentem.
Program:
1. Masaż logopedyczny, stymulacje ustno-twarzowe i terapia manualna – wprowadzenie.
2. Anatomia ustno-twarzowa w aspekcie pracy manualnej, masażu i stymulacji orofacjalnych.
3. Masaż manualny wpływający na poprawę motoryki ustno-twarzowej – od czego zacząć, procedura, wskazania i możliwości.
4. Zastosowanie podstawowych technik powięziowych FDM i terapii wisceralnej.
5. Leczenie dysfunkcji w obrębie twarz i szyi.
6. Zastosowanie metody powięziowej w praktyce – diagnoza i leczenie przeprowadzone na pacjencie.
7. Wpływ terapii manualnej na dysfunkcje związane z napięciem mięśniowym i porażeniem nerwów w obrębie twarzy, szyi, odcinka szyjnego kręgosłupa.
8. Wprowadzenie do terapii punktów spustowych.
9. Możliwości leczenia terapią punktów spustowych w logopedii na wybranych jednostkach chorobowych.
10. Elementy koncepcji neurorozwojowych w technikach pracy z ciałem w aspekcie logopedycznym.
11. Techniki wspomagające karmienie.
12. Techniki tkanek miękkich wpływające na pionizację języka.
13. Techniki pracy manualnej w dysfagii.
14. Techniki regulujące ślinienie.
15. Wieloaspektowe wykorzystanie poznanych technik w usprawnianiu pacjentów z jednostkami: mózgowe porażenie dziecięce, zespół Dawna, autyzm, udar mózgu, zespoły genetyczne, stwardnienie rozsiane, neuropatie, rozszczepy podniebienia, warg, dyslalie, dyzartria, zaburzenia ssania, wady zgryzu, bruksizm i inne.
16. Wspomaganie masażu manualnego innowacyjnymi rozwiązaniami: połączenie z elektrostymulacją, połączenie z kinesiotapingiem.
Prosimy o zabranie kocyka/maty, płynu do dezynfekcji rąk, oliwki do masażu lub olejku.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
mgr Ewa Wojewoda