Strona główna / Szkolenia stacjonarne / Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego oraz interpretowanie wyników badań słuchu

Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego oraz interpretowanie wyników badań słuchu

Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego oraz interpretowanie wyników badań słuchu
mgr Katarzyna Wysocka

Neurologopeda, audiofonolog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta metod słuchowych Johansena IAS oraz Neuroflow ATS. Wykładowca w ramach podyplomowych studiów logopedycznych i neurologopedycznych w warszawskich uczelniach, szkoleniowiec, właściciel placówki diagnostyczno-terapeutycznej „SupraMedica” na warszawskim Ursynowie, w której jest również czynnym diagnostą i terapeutą. Twórca pierwszego w Polsce, recenzowanego kursu online „Audiologia w logopedii” oraz „Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci”. Założyciel platformy edukacyjnej Akademia Logopedy, w której pełni rolę redaktora i wydawcy. Wolne chwile spędza przy pianinie lub książce.

WARSZAWA
sobota
11.05.2024
09:00 - 15:00
6 godz.
Logopedzi, osoby zajmujące się dziećmi z zaburzeniami funkcji słuchu

Program:

1. Anatomia i fizjologia narządu słuchu.

2. Etiologia zaburzeń słuchu u dzieci.

3. Rodzaj ubytku słuchu ze względu na miejsce uszkodzenia.

4. Stopień ubytku słuchu, omawiamy na podstawie powszechnie stosowanej skali BIAP.  

5. Subiektywne badania słuchu:

    ♦ Audiometria tonalna

    ♦ Audiometria zabawowa

    ♦ Audiometria słowna

6. Obiektywne badania słuchu:

    ♦ Audiometria impedancyjna

    ♦ Otoemisje akustyczne

    ♦ ABR – słuchowe potencjały wywołane pnia mózgu

    ♦ VRA – audiometria wspomagana bodźcem wzrokowym

    ♦ ASSR – słuchowe potencjały wywołane stanu ustalonego

7. Odczytywanie i analizowanie wyników badań słuchu u dzieci w ujęciu logopedycznym:

    ♦ Audiometria Impedancyjna

    ♦ Audiometria Tonalna

    ♦ Otoemisja akustyczna

    ♦ ABR – słuchowe potencjały wywołane pnia mózgu

    ♦ Audiometria słowna

    ♦ DPOAE – emisja wywołana parą czystych tonów 

8. Definicje CAPD – wyjaśnienie istoty zaburzenia. 

9. Objawy CAPD u dzieci ze względu na kategorie.

10. Diagnoza CAPD: opis grup testów oceniających funkcje słuchowe, profile kliniczne, rozpoznanie.

11. Wpływ przetwarzania słuchowego na mowę.

12. Nadwrażliwość słuchowa.

13. Wpływ zapalenia ucha środkowego i przerośniętego migdałka gardłowego na występowanie CAPD.

14. Terapie słuchowe stosowane u dzieci w Polsce.

15. System FM wspierający funkcje słuchowe u dziecka z CAPD.

16. Wskazówki dla rodziców i nauczycieli dziecka z CAPD.

17. Praktyka: przykładowa diagnoza uczestnika/uczestników oraz ćwiczenia z zakresu CAPD do wdrożenia w terapii logopedycznej, z wykorzystaniem różnych narzędzi i instrumentów. 

 

Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

Szkolenia stacjonarne
Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego oraz interpretowanie wyników badań słuchu
mgr Katarzyna Wysocka
WARSZAWA
11.05.2024 (sobota)
09:00 - 15:00
399,00 zł
359,00 zł
Warunki uczestnictwa

Zobacz również:

Nasza strona używa plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. × Przeczytaj więcej o cookies

Czym są pliki "cookies"?

Pliki "cookies" to informacje tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (przeglądarka internetowa) w celu rozpoznania urządzenia tak, aby móc dostarczyć funkcjonalności takich jak np.: koszyk sklepowy, logowanie. Pliki cookies nie wyrządzają żadnych szkód urządzeniom na których są zapisywane.

Pliki cookies są wykorzystywane na niniejszej stronie internetowej, do poniższych celów:

Usuwanie plików cookies:

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych ma domyślnie ustawione akceptowanie przyjmowania plików cookies. Ustawienie to można zmienić samodzielnie w dowolnym czasie tak aby pliki cookies były blokowane. Zablokowanie plików cookies może jednak spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie mechanizmów na stronie internetowej co uniemożliwi w szczególności np.: korzystanie z koszyka zakupowego lub logowanie użytkownika.