Strona główna / Szkolenia stacjonarne / Dyspraksja rozwojowa, apraksja oralna. Postępowanie w terapii logopedycznej i pedagogicznej. rekomendowane strategie terapeutyczne.

Dyspraksja rozwojowa, apraksja oralna. Postępowanie w terapii logopedycznej i pedagogicznej. rekomendowane strategie terapeutyczne.

Dyspraksja rozwojowa, apraksja oralna. Postępowanie w terapii logopedycznej i pedagogicznej. rekomendowane strategie terapeutyczne.
mgr Violetta Podsiadła-Kabacińska

Neuro i surdologopeda, oligofrenopedagog terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta NDT- Bobath, provider Neuroflow, specjalista z wieloletnią praktyką w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami rozwojowymi. Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jedenaście lat pracowała w przedszkolu integracyjnym, gdzie  poznała specyfikę pracy z małymi dziećmi, przede wszystkim z tymi, które wymagają szczególnego wsparcia.   Praktykę zawodową zdobywała również pracując w Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu oraz współpracując z Fundacją „ Dźwięki Marzeń”. Od piętnastu lat pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kołobrzegu oraz prowadzi gabinet LOGO-SENS.

WARSZAWA
sobota
25.06.2022
10:00 - 16:00
6 godz.
Logopedzi, pedagodzy, nauczyciele, psycholodzy, fizjoterapeuci, terapeuci integracji sensorycznej.

Szkolenie jest pomocne do pracy z dziećmi z ORM, afazją, dyspraksją rozwojową, zaburzeniami koordynacji, koncentracji, dysgrafią.  

Jak rozpoznać  i wspierać dzieci z  takimi zaburzeniami?

Cel:

Przekazanie  teoretycznej i praktycznej wiedzy dotyczącej pracy z dziećmi z dyspraksją rozwojową  i apraksją oralną. Rekomendowane sposoby postępowania terapeutycznego w kontekście stymulowania rozwoju mowy, artykulacji, pracy ręki, motoryki dużej,  planowania ruchowego, organizacji.

Program:

1. Praksja, dyspraksją  rozwojowa, apraksja oralna, kinestezja artykulacyjna-  co to jest, jakie są różnice, jakie konsekwencje powodują.

2. Ideacja, planowanie motoryczne, sekwencyjność ruchowa  jako składowe praksji ze szczególnym zwróceniem uwagi na  planowanie ruchów ręki i artykulatorów.

3. Co cechuje dziecko z dyspraksją rozwojową?

4. Wybrane teorie uczenia-   uczenie motoryczne vs  deklaratywne.

5. Czucie głębokie i  powierzchniowe,   pamięć mięśniowa i ich rola w kontekście uczenia motorycznego ( p.w. artykulacja, praca ręki).

6. Obserwacja i ocena składowych funkcji i umiejętności.

7. Jakie są potrzeby dziecka z dyspraksją rozwojową i apraksją oralną.

8. Założenia terapii, rekomendowane strategie postępowania terapeutycznego, ćwiczenia, aktywności usprawniające mowę,  praksję oralną.

9. Założenia terapii, rekomendowane strategie postępowania terapeutycznego, ćwiczenia, aktywności usprawniające  planowanie ruchów  ręki.

10. Zalecenia dla rodziców  i nauczycieli do pracy z dzieckiem z dyspraksją rozwojową i apraksja oralną.

11. Analiza przypadku, pokaz nagrań- ocena, budowanie planu terapii.
 

Forma szkolenia: wykład, warsztat, studium przypadku, analiza nagrań.

Uczestnicy szkolenia  otrzymają  zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, materiały, wypracowaną bazę pomysłów.

Szkolenia stacjonarne
Dyspraksja rozwojowa, apraksja oralna. Postępowanie w terapii logopedycznej i pedagogicznej. rekomendowane strategie terapeutyczne.
mgr Violetta Podsiadła-Kabacińska
WARSZAWA
25.06.2022 (sobota)
10:00 - 16:00
269,00 zł
Warunki uczestnictwa

Zobacz również:

Nasza strona używa plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. × Przeczytaj więcej o cookies

Czym są pliki "cookies"?

Pliki "cookies" to informacje tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (przeglądarka internetowa) w celu rozpoznania urządzenia tak, aby móc dostarczyć funkcjonalności takich jak np.: koszyk sklepowy, logowanie. Pliki cookies nie wyrządzają żadnych szkód urządzeniom na których są zapisywane.

Pliki cookies są wykorzystywane na niniejszej stronie internetowej, do poniższych celów:

Usuwanie plików cookies:

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych ma domyślnie ustawione akceptowanie przyjmowania plików cookies. Ustawienie to można zmienić samodzielnie w dowolnym czasie tak aby pliki cookies były blokowane. Zablokowanie plików cookies może jednak spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie mechanizmów na stronie internetowej co uniemożliwi w szczególności np.: korzystanie z koszyka zakupowego lub logowanie użytkownika.