Strona główna / Szkolenia stacjonarne / Wybiórcze jedzenie dzieci z ASD - autorski program MARCHEWKOWE POLE

Wybiórcze jedzenie dzieci z ASD - autorski program MARCHEWKOWE POLE

Wybiórcze jedzenie dzieci z ASD - autorski program MARCHEWKOWE POLE
mgr Agnieszka Glazar

Logopeda, pedagog specjalny, psychodietetyk, specjalista wczesnej interwencji, terapeuta WWRD, terapeuta i superwizor w nurcie analizy zachowania. Pracuje od 1992 pracuje z osobami w spektrum autyzmu. Współtwórca pierwszej w Polsce południowej placówki terapeutycznej dla dzieci w spektrum autyzmu w Krakowie. Współzałożyciel i wieloletni działacz PSTB - organizacji działającej na rzecz osób niepełnosprawnych. Współzałożyciel i wieloletni prezes Fundacji OD POCZĄTKU udzielającej wsparcia osobom w spektrum autyzmu i ich rodzinom. Wieloletni nauczyciel akademicki (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Uniwersytet Rzeszowski). Autorka wielu specjalistycznych pomocy do terapii m.in. autorskiego programu do nauki czytania ŁATWE CZYTANIE, programu terapii dzieci w spektrum autyzmu MAŁE KROKI, pomocy do nauki kolorowania KOLOROWANIE JEST ŁATWE. 

WARSZAWA
niedziela
04.12.2022
10:00 - 16:00
6 godz.
Logopedzi, neurologopedzi, terapeuci specjalni, specjaliści pracujący z dziećmi w spektrum autyzmu, nauczyciele przedszk. terapeut., rodzice dzieci w spektrum autyzmu.

Cel:

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat wybiórczości pokarmowej, jej uwarunkowań środowiskowych i organicznych oraz efektywnych strategii terapeutycznych wspomagających dziecko i jego rodzinę.

Program:

Część I

1. Przedstawienie założeń programu MARCHEWKOWE POLE.

2. Zasady programu i kolejne etapy.

3. Przyczyny trudności związanych z jedzeniem występujące u dzieci w spektrum autyzmu – uwarunkowania organiczne i środowiskowe.

4. Senso – motoryczne uwarunkowania wybiórczego jedzenia dzieci.

5. Ocena trudności dziecka: kwestionariusz wywiadu z rodzicami, dzienniki żywieniowe, analiza materiału filmowego.

6. Planowanie etapów terapii – na co zwrócić uwagę i jakie kroki zaplanować?

7. Strategie wizualne jako ważny element wsparcia procesu oswajania dzieci z nowymi produktami.

8. Działania redukujące lęk przed nowymi potrawami – omówienie rodzajów zajęć i przykłady zastosowania.

9. Wsparcie dla rodziców – jak planować i wdrażać strategie w domu rodzinnym.

10. Analiza przypadków – przykłady praktycznego zastosowania programu MARCHEWKOWE POLE. Przykłady programów terapeutycznych.

Część II – warsztaty

1. Praktyka uważności jako element terapii wybiórczości pokarmowej – propozycje ćwiczeń wspierających dziecko.

2. Organizacja sesji ćwiczeniowych:

    ⇒ Przygotowanie wzmocnień i wybór systemu motywacyjnego

    ⇒ Organizacja przestrzeni

    ⇒ Pomoce wizualne i plany aktywności jako wsparcie dziecka podczas ćwiczeń

3. Instrumentarium terapeuty czyli jakich pomocy i narzędzi potrzebujesz do prowadzenia efektywnych zajęć.

4. Pięć tygodniowych autorskich zestawów tematycznych do sesji odczulania – prezentacja materiałów i omówienie zastosowania:

    ⇒ Jak prezentować pomoce dziecku

    ⇒ Jak realizować zasadę 5P

5. Zabawy z jedzeniem, nauka z jedzeniem i nauka o jedzeniu – ciekawe pomysły na zajęcia dodatkowe.

6. Co mówić, a czego unikać w temacie rozmów z dziećmi o jedzeniu.

7. Jak reagować na odmowę dziecka – odmowę ćwiczenia, odmowę próbowania, odmowę jedzenia.

8. MARCHEWKOWE LIFEHACK’i  czyli sposoby i triki na trudności dziecka.

9. Team terapeutyczny – rodzic i terapeuta czyli jak efektywnie wspierać rodzica i przydzielać „zadania do domu”.

10. Prezentacja książek dla dzieci i zestawów pomocy wspomagających terapię wybiórczości pokarmowej.

11. Dyskusja, pytania, komentarze, wymiana doświadczeń.

UCZESTNIK na szkoleniu:

⇒ Pozna najnowszą wiedzę na temat wybiórczości pokarmowej oraz badania dotyczące jej uwarunkowań;

⇒ Nauczy się diagnozować nasilenie trudności u dzieci w spektrum autyzmu oraz tworzyć odpowiedni program terapeutyczny dla dziecka;

⇒ Otrzyma wszystkie niezbędne formularze do diagnozy problemów dziecka, listy kontrolne do analizy trudności oralno-motorycznych, dzienniki żywieniowe, tabelki do notowania ćwiczeń w domu dziecka oraz arkusze do stworzenia programu;

⇒ Zapozna się ze skutecznymi metodami radzenia sobie z behawioralnymi trudnościami pojawiającymi się podczas spożywania posiłków;

⇒ Nauczy się organizować sesje ćwiczeń przygotowujących dziecko do jedzenia nowych produktów spożywczych;

⇒ Nauczy się organizować wspierające dziecko otoczenie;

⇒ Pozna niebanalne, ciekawe pomysły i sposoby na rozwiązywanie pojawiających się podczas ćwiczeń trudności;

⇒ Otrzyma 5 tygodniowych zestawów tematycznych do wykorzystania do oswajania nowych potraw;

⇒ Nauczy się przygotowywać odpowiednie pomoce wizualne, które ułatwią dziecku ćwiczenia;

⇒ Otrzyma informacje dotyczące nawiązywania efektywnej współpracy z domem rodzinnym dziecka

⇒ Pozna najnowszą wiedzę na temat wybiórczości pokarmowej oraz badania dotyczące jej uwarunkowań;

⇒ Nauczy się diagnozować nasilenie trudności u dzieci w spektrum autyzmu oraz tworzyć odpowiedni program terapeutyczny dla dziecka;

⇒ Otrzyma wszystkie niezbędne formularze do diagnozy problemów dziecka, listy kontrolne do analizy trudności oralno-motorycznych, dzienniki żywieniowe, tabelki do notowania ćwiczeń w domu dziecka oraz arkusze do stworzenia programu;

⇒ Zapozna się ze skutecznymi metodami radzenia sobie z behawioralnymi trudnościami pojawiającymi się podczas spożywania posiłków;

⇒ Nauczy się organizować sesje ćwiczeń przygotowujących dziecko do jedzenia nowych produktów spożywczych;

⇒ Nauczy się organizować wspierające dziecko otoczenie;

⇒ Pozna niebanalne, ciekawe pomysły i sposoby na rozwiązywanie pojawiających się podczas ćwiczeń trudności;

⇒ Otrzyma 5 tygodniowych zestawów tematycznych do wykorzystania do oswajania nowych potraw;

⇒ Nauczy się przygotowywać odpowiednie pomoce wizualne, które ułatwią dziecku ćwiczenia;

⇒ Otrzyma informacje dotyczące nawiązywania efektywnej współpracy z domem rodzinnym dziecka

⇒ Pozna najnowszą wiedzę na temat wybiórczości pokarmowej oraz badania dotyczące jej uwarunkowań;

⇒ Nauczy się diagnozować nasilenie trudności u dzieci w spektrum autyzmu oraz tworzyć odpowiedni program terapeutyczny dla dziecka;

⇒ Otrzyma wszystkie niezbędne formularze do diagnozy problemów dziecka, listy kontrolne do analizy trudności oralno-motorycznych, dzienniki żywieniowe, tabelki do notowania ćwiczeń w domu dziecka oraz arkusze do stworzenia programu;

⇒ Zapozna się ze skutecznymi metodami radzenia sobie z behawioralnymi trudnościami pojawiającymi się podczas spożywania posiłków;

⇒ Nauczy się organizować sesje ćwiczeń przygotowujących dziecko do jedzenia nowych produktów spożywczych;

⇒ Nauczy się organizować wspierające dziecko otoczenie;

⇒ Pozna niebanalne, ciekawe pomysły i sposoby na rozwiązywanie pojawiających się podczas ćwiczeń trudności;

⇒ Otrzyma 5 tygodniowych zestawów tematycznych do wykorzystania do oswajania nowych potraw;

⇒ Nauczy się przygotowywać odpowiednie pomoce wizualne, które ułatwią dziecku ćwiczenia;

⇒ Otrzyma informacje dotyczące nawiązywania efektywnej współpracy z domem rodzinnym dziecka.

 

Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Szkolenia stacjonarne
Wybiórcze jedzenie dzieci z ASD - autorski program MARCHEWKOWE POLE
mgr Agnieszka Glazar
WARSZAWA
04.12.2022 (niedziela)
10:00 - 16:00
489,00 zł
Warunki uczestnictwa

Zobacz również:

Nasza strona używa plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. × Przeczytaj więcej o cookies

Czym są pliki "cookies"?

Pliki "cookies" to informacje tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (przeglądarka internetowa) w celu rozpoznania urządzenia tak, aby móc dostarczyć funkcjonalności takich jak np.: koszyk sklepowy, logowanie. Pliki cookies nie wyrządzają żadnych szkód urządzeniom na których są zapisywane.

Pliki cookies są wykorzystywane na niniejszej stronie internetowej, do poniższych celów:

Usuwanie plików cookies:

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych ma domyślnie ustawione akceptowanie przyjmowania plików cookies. Ustawienie to można zmienić samodzielnie w dowolnym czasie tak aby pliki cookies były blokowane. Zablokowanie plików cookies może jednak spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie mechanizmów na stronie internetowej co uniemożliwi w szczególności np.: korzystanie z koszyka zakupowego lub logowanie użytkownika.