Strona główna / Szkolenia stacjonarne / Miofunkcjonalna diagnoza logopedyczna – podejście całościowe wraz ze strategiami terapeutycznymi.

Miofunkcjonalna diagnoza logopedyczna – podejście całościowe wraz ze strategiami terapeutycznymi.

Miofunkcjonalna diagnoza logopedyczna – podejście całościowe wraz ze strategiami terapeutycznymi.
mgr Aleksandra Kaczyńska

Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta taktylny, specjalista wczesnej interwencji neurologopedycznej z ukierunkowaniem na pacjentów z wyzwaniami neuromotorycznymi w tym z padaczką.

mgr Ewa Wojewoda

Fizjoterapeuta, terapeuta manualny, fizykoterapeuta, specjalista tkanek miękkich i metod rehabilitacji powięziowej. Od ponad 10 lat wykorzystuje zabiegi elektrostymulacji w praktyce terapeutycznej z pacjentami o różnych wyzwaniach rozwojowych.

WARSZAWA
niedziela
26.02.2023
09:00 - 17:00
8 godz.
Logopedzi, neurologopedzi, studenci logopedii, terapeuci, psycholodzy, pedagodzy i nauczyciele specjalni.

Szkolenie powstało na bazie wieloletnich doświadczeń pracy z pacjentem z wyzwaniami rozwojowymi w ujęciu holistycznym. Kurs w ujęciu całościowym uczy myślenia o zależnościach układów sensomotorycznych w kontekście pracy logopedy. Opiera się przede wszystkim na znajomości anatomii jako bazy dla dalszych dobrej diagnozy i terapii logopedycznej. 

Uczy jak rozpoznawać potrzeby pacjentów poprzez rzetelną diagnozę anatomii i fizjologii obszaru ustno-twarzowego.   Szkolenie pozwala Ci dostosować techniki pracy do zaistniałych potrzeb zgodnych z diagnozą miofunkcjonalną. Poznasz krok po kroku etap diagnozy po terapie u pacjentów z dysfunkcjami orofacjalnymi.

Ważne, aby Uczestnik szkolenia po odbyciu kursu mógł samodzielnie działać i dochodzić do ważnych dla niego i jego pacjentów wniosków i na bazie swoich przemyśleń tworzył własne koncepcje pracy dostosowane do potrzeb i możliwości pacjentów. 

Kurs jest otwarty dla wszystkich chętnych, którzy chcą poszerzyć wiedzę z zakresu funkcjonowania organizmu ludzkiego. Celem szkolenia jest dotarcie do struktur, które bezpośrednio wpływają na określone dysfunkcje. Poprzez kolejny punkty kursu będziemy starali się przedstawić zależności biomechaniczne, wzajemną topografię tkanek oraz ich powiązania między mięśniami, nerwami, naczyniami a centralnym układem nerwowym.

Program:

ANATOMIA DLA LOGOPEDÓW = baza dla diagnozy logopedycznej w ujęciu miofunkcjonalnym.

1. Anatomia funkcjonalna człowieka w ujęciu holistycznym.

2. Anatomia w palpacji- praktyczny warsztat na żywym człowieku

3. Nerwy czaszkowe wyzwaniem w diagnozie logopedycznej.

4. Mięśnie obszaru orofacjalnego krok po kroku. 

5. Dysfunkcje logopedyczne a diagnoza w oparciu o anatomię. 

6. Badania obrazowe pomocne w diagnozie -interpretacja 

7. Badanie funkcjonalne pacjenta -od wywiadu po testy kliniczne

8. Samoregulacja sensoryczna  w kontekście rozwoju małego pacjenta – czym jest, jak zdiagnozować trudności w tym obszarze?

9. Układ taktylny jako jeden z bazowych układów dla terapii pacjenta z wyzwaniami. 

10. Linia media – dlaczego jest taka ważna w rozwoju człowieka?

11. Ręka i stopa a rozwój oralny – diagnoza motoryki małej, w tym umiejętności grafomotorycznych oraz  diagnoza funkcji stopy a wpływ na rozwój umiejętności taktylno-motorycznych sfery oralnej. 

Diagnoza logopedyczna pacjenta z wyzwaniami rozwojowymi

1. Wstępna ocena możliwości pacjenta – jak patrzeć na pacjenta, co jest ważne?

2. Symptomy zaburzeń. 

 3. Autorski model wywiadu biologiczno-środowiskowego.

4. Autorska karta oceny pacjenta w ujęciu holistycznym – pomocna w ocenie trudności i wyznaczeniu sfery najbliższego rozwoju:

⇒ ocena anatomiczna i funkcjonalna kompleksu ustno-twarzowego,

⇒ ocenia żucia, gryzienia, połykania,

⇒ ocena reakcji posturalnych,

⇒ ocena zaburzeń napięcia mięśniowego,

⇒ wstępna ocena procesów przetwarzania sensorycznego,

⇒ diagnostyka różnicowa,

⇒ propozycja planowanej terapii.

Podczas kursu przybliżone zostaną wiadomości z zakresu anatomii głowy, twarzy, szyi wraz z wzajemnymi odziaływaniami w wybranych dysfunkcjach towarzyszącym takim jednostkom jak np.:

⇒ mózgowe porażenie dziecięce,

⇒ udar, stwardnienie rozsiane, stwardnienie zanikowe boczne,

⇒ guzy mózgu,

⇒ uszkodzenia centralnego układu nerwowego,

⇒ przepukliny oponowo-rdzeniowe,

⇒ choroby uwarunkowane genetycznie

⇒ niepełnosprawność sprzężona.

Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

Szkolenia stacjonarne
Miofunkcjonalna diagnoza logopedyczna – podejście całościowe wraz ze strategiami terapeutycznymi.
mgr Aleksandra Kaczyńska
mgr Ewa Wojewoda
WARSZAWA
26.02.2023 (niedziela)
09:00 - 17:00
699,00 zł
689,00 zł
Warunki uczestnictwa

Zobacz również:

Nasza strona używa plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. × Przeczytaj więcej o cookies

Czym są pliki "cookies"?

Pliki "cookies" to informacje tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (przeglądarka internetowa) w celu rozpoznania urządzenia tak, aby móc dostarczyć funkcjonalności takich jak np.: koszyk sklepowy, logowanie. Pliki cookies nie wyrządzają żadnych szkód urządzeniom na których są zapisywane.

Pliki cookies są wykorzystywane na niniejszej stronie internetowej, do poniższych celów:

Usuwanie plików cookies:

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych ma domyślnie ustawione akceptowanie przyjmowania plików cookies. Ustawienie to można zmienić samodzielnie w dowolnym czasie tak aby pliki cookies były blokowane. Zablokowanie plików cookies może jednak spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie mechanizmów na stronie internetowej co uniemożliwi w szczególności np.: korzystanie z koszyka zakupowego lub logowanie użytkownika.