Zabawy wspomagające terapię miofunkcjonalną dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym - warsztat
Logopeda/neurologopeda, członek PTL i PZL, konsultant C-EYE, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, filolog, trener umiejętności miękkich, instruktor jogi dla dzieci, trener i masażysta psów, trener FIT PAWS dla psów, założycielka Centrum Logopedyczno-Terapeutycznego „Dogadać się”.
Cel szkolenia:
Nabycie/utrwalenie/udoskonalenie umiejętności planowania terapii miofunkcjonalnej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z wykorzystaniem różnego typu zabaw.
Program:
1. Wprowadzenie
2. Anatomia funkcjonalna obszaru ustno-twarzowego
3. Postawa ciała vs obszar ustno-twarzowego
4. Planowanie terapii miofunkcjonalnej z wykorzystaniem aspektu zabawy
5. Rodzaje i funkcje zabaw
6. Etapy rozwoju zabawy
7. Różne oblicza zabawy – norma vs zaburzenie
8. Wykorzystanie zabawy w terapii miofunkcjonalnej – cel terapeutyczny
9. Zabawy wykorzystywane w terapii miofunkcjonalnej
♦ z wykorzystaniem dodatkowych atrybutów (profesjonalnych i ogólnodostępnych)
♦ bez wykorzystania dodatkowych atrybutów
10. Zabawy wykorzystywane w terapii miofunkcjonalnej
♦ zabawy grupowe
♦ zabawy indywidualne
11. Zakończenie szkolenia
Metody pracy:
- prezentacja multimedialna
- film
- dyskusja
- ćwiczenia praktyczne
- analiza studium przypadku
♠ Szkolenie trwa 8 godz. zegarowych (w godz. 8.30 - 16.30)
♠ Dojedziemy w każde miejsce w Polsce.
♠ Każdy uczestnik powinien posiadać: wygodny strój (skarpetki antypoślizgowe), matę do jogi, duży ręcznik plażowy, zestaw kredek lub flamastrów, nożyczki, kilka kartek z bloku technicznego, kartonowe pudełko np. po butach, małą piłkę.
♠ Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.