Zachowania trudne u dzieci i młodzieży - wybrane aspekty diagnostyczno - terapeutyczne
Logopeda/neurologopeda, członek PTL i PZL, konsultant C-EYE, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, filolog, trener umiejętności miękkich, instruktor jogi dla dzieci, trener i masażysta psów, trener FIT PAWS dla psów, założycielka Centrum Logopedyczno-Terapeutycznego „Dogadać się”.
Cel:
Przekazanie podstaw teoretycznej i praktycznej wiedzy dotyczącej pracy z uczniem, przejawiającym zachowania trudne, a w szczególności złość i agresję.
Program:
1. Wprowadzenie.
2. Zachowanie trudne – definicja
3. Przyczyny zachowań trudnych
4. Założenia Stosowanej Analizy Zachowania
♦ sposoby redukowania zachowań niepożądanych
♦ aspekt etyczny interwencji behawioralnych
♦ interwencje - przykłady rozwiązań, ćwiczenia praktyczne
5. Rola komunikacji w redukowaniu zachowań trudnych
6. Ćwiczenia rozwijające kompetencje komunikacyjne
♦ TOC
♦ Mapy Rozwiązywania Problemów
♦ notatki wizualne
♦ karty metafory
7. Możliwości treningowe w pracy z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi zachowania agresywne
♦ TUS
♦ Videotrening
♦ TSR oraz Kids’Skills
♦ joga dla dzieci
♦ dogoaktywności
♦ inne gry i zabawy
8. Rodzic i terapeuta w sytuacji zachowań trudnych – zasady współpracy
9. Podsumowanie
Metody pracy:
- wykład/prezentacja multimedialna
- film
- dyskusja
- ćwiczenia praktyczne
♠ Szkolenie trwa 8 godz. zegarowych (w godz. 8.30 - 16.30)
♠ Dojedziemy w każde miejsce w Polsce.
♠ Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.