Mowa bezdźwięczna - postępowanie logopedyczne
Logopeda, neurologopeda, językoznawca, dydaktyk i metodyk logopedii. Praktykuje prowadząc diagnozę i terapię logopedyczną dzieci oraz dorosłych z różnymi zaburzeniami mowy już od ponad 20 lat. Od 2009 roku pracuje w Poradni Ortodontycznej UCS przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym z pacjentami z wadami wrodzonymi twarzoczaszki (z poważnymi wadami zgryzu, m.in. z rozszczepami podniebienia). Wieloletni nauczyciel akademicki, przede wszystkim wykładowca w Instytucie Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, a także szkoleniowiec. Autorka publikacji naukowych o tematyce logopedycznej i językoznawczej: książki „Fleksja werbalna w mowie dzieci pięcioletnich”, ponad stu artykułów, rozdziałów książek, recenzji i haseł w „Encyklopedii Logopedii”. Zainteresowania pragmatyczne łączy z pracą naukowo-badawczo-dydaktyczną. Treści logopedyczne prezentowane przez dr Banaszkiewicz oparte są w równym stopniu na wiedzy i praktyce. W swoich działaniach zawodowych zawsze pamięta o dobru pacjenta.
Program:
1. Mowa bezdźwięczna: charakterystyka zaburzenia, głoski dźwięczne, bezdźwięczne i półdźwięczne. Przyczyny.
2. Wskazówki diagnostyczne.
3. Terapia: ćwiczenia przygotowawcze, kolejność wywoływania głosek, sposoby udźwięczniania (wywoływania) głosek.
4. Nagrania pacjentów z mową bezdźwięczną i podczas wywoływania niektórych głosek. Nagrania głosek półdźwięcznych.
5. Spis 90 paronimów opozycji fonologicznej dźwięczna - bezdźwięczna. Przykłady ich wykorzystania w diagnozie i terapii.
Słuchacze otrzymują materiał w formie pdf. Po szkoleniu jest możliwość skontaktowania się z prowadzącą szkolenie w celu zadania pytań dotyczących treści szkolenia.
Czas trwania webinaru: 2 godz.