Logorytmika-holistyczna i interdyscyplinarna metoda pomocna w terapii logopedycznej
doktor nauk humanistycznych, uniwersytecki pracownik naukowo-dydaktyczny, adiunkt, kierownik Podyplomowego Studium Emisji i Higieny Głosu. Z wykształcenia językoznawca, logopeda (specjalista w zakresie neurologopedii, logorytmiki, emisji głosu). Autorka publikacji praktycznych: Głos jako narzędzie, Wierszyki pisane przez ciche szumy i syki. Twórca piosenek, wierszyków i opowiadań logopedycznych. Prowadzi gabinet logopedyczny, w którym na diagnozę i terapię przyjmuje pacjentów dorosłych oraz dzieci (zróżnicowane zaburzenia komunikacji językowej).
Program:
1. Skąd się wzięła logorytmika? Krótki rys historyczny i podstawy metodyczne.
2. Na czym polega holistyczne oddziaływanie w logorytmice? Słuch/ruch/słowo.
3. Ile logopedii a ile rytmiki w logorytmice? Interdyscyplinarność logorytmiki.
4. Jakie ćwiczenia logopeda może stosować na logorytmice? Dobór ćwiczeń do profilaktyki logopedycznej i do terapii logopedycznej.
5. Jak przygotować się do zajęć logorytmicznych? Wskazówki praktyczne dla logopedy dotyczące prowadzenia zajęć.
6. Jakie są zalety zajęć logopedycznych prowadzonych z zastosowaniem logorytmiki? Zwiększenie motywacji dziecka i rodzica.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe.