Logorytmika-holistyczna i interdyscyplinarna metoda pomocna w terapii logopedycznej
doktor nauk humanistycznych, uniwersytecki pracownik dydaktyczny, adiunkt. Z wykształcenia językoznawca, logopeda (specjalista w zakresie neurologopedii, logorytmiki, emisji głosu). Od ponad dwudziestu lat zajmuje się logopedią zarówno teoretycznie, jak i praktycznie. Jest autorką licznych publikacji naukowych, a także współautorką podręczników akademickich z logopedii i neurologopedii oraz edukacji przedszkolnej. Opracowała programy multimedialne Czytam i piszę oraz Logorytmikę PRO, jak też multimedialny kurs dla logopedów na DVD Logorytmika.
Opiekun merytoryczny i współautor pakietu programów multimedialnych Logopedia Pro oraz aplikacji Logominy (Wydawnictwo Nowa Era). Redaktor merytoryczna, autorka i recenzentka współpracująca z wieloma wydawnictwami (m.in. Nowa Era, Harmonia, Forum Media Polska, Wydawnictwo Edukacyjne).
Program:
1. Skąd się wzięła logorytmika? Krótki rys historyczny i podstawy metodyczne.
2. Na czym polega holistyczne oddziaływanie w logorytmice? Słuch/ruch/słowo.
3. Ile logopedii a ile rytmiki w logorytmice? Interdyscyplinarność logorytmiki.
4. Jakie ćwiczenia logopeda może stosować na logorytmice? Dobór ćwiczeń do profilaktyki logopedycznej i do terapii logopedycznej.
5. Jak przygotować się do zajęć logorytmicznych? Wskazówki praktyczne dla logopedy dotyczące prowadzenia zajęć.
6. Jakie są zalety zajęć logopedycznych prowadzonych z zastosowaniem logorytmiki? Zwiększenie motywacji dziecka i rodzica.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe.