(Nie) trudna współpraca z rodzicami pacjenta logopedycznego
Logopeda, neurologopeda, językoznawca, dydaktyk i metodyk logopedii. Praktykuje prowadząc diagnozę i terapię logopedyczną dzieci oraz dorosłych z różnymi zaburzeniami mowy już od ponad 20 lat. Od 2009 roku pracuje w Poradni Ortodontycznej UCS przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym z pacjentami z wadami wrodzonymi twarzoczaszki (z poważnymi wadami zgryzu, m.in. z rozszczepami podniebienia). Wieloletni nauczyciel akademicki, przede wszystkim wykładowca w Instytucie Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, a także szkoleniowiec. Autorka publikacji naukowych o tematyce logopedycznej i językoznawczej: książki „Fleksja werbalna w mowie dzieci pięcioletnich”, ponad stu artykułów, rozdziałów książek, recenzji i haseł w „Encyklopedii Logopedii”. Zainteresowania pragmatyczne łączy z pracą naukowo-badawczo-dydaktyczną. Treści logopedyczne prezentowane przez dr Banaszkiewicz oparte są w równym stopniu na wiedzy i praktyce. W swoich działaniach zawodowych zawsze pamięta o dobru pacjenta.
Głównym celem szkolenia jest ukazanie efektywnych sposobów nawiązania współpracy z rodzicem pacjenta uczęszczającego na terapię logopedyczną. Autorka przedstawia podbudowę teoretyczną tego zagadnienia, ale też opowiada też o swoich doświadczeniach w różnych miejscach pracy.
Program:
1. Rola oddziaływania na dziecko przez rodzica w odniesieniu do zasad logoterapii.
2. Motywowanie rodzica do współpracy. Formy i narzędzia współpracy.
3. Postawa i osobowość logopedy oraz jego stosunek do pacjenta i rodzica dziecka.
4. Współpraca z rodzicem na etapie diagnozowania i terapii.
5. Postawy rodzicielskie.
6. Współpraca z drugim logopedą.
Czas trwania nagrania: 2 godz.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe, na życzenia wydajemy również zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.