Wybiórczość pokarmowa. Jak ugryźć temat?
Logopedka, pedagożka, surdologopedka, terapeutka karmienia. Wykładowca UAM Poznań. Prezeska Fundacji „Cali Mali”. Dyrektorka Niepublicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej „Cali Mali”. Autorka programu „LogoSensoryka” dla logopedów oraz „Oswojenie ma znaczenie” dla terapeutów karmienia.
Zapraszamy do oberzenia 2h webinaru na temat: „Wybiórczość pokarmowa. Jak ugryźć temat?"
Program:
1. Wybiórczość pokarmowa- definicja.
2. Wybiórczość pokarmowa a neofobia żywieniowa oraz inne zaburzenia jedzenia- różnicowanie pojęć.
3. Kto tworzy zespół terapeutyczny w złotym standardzie opieki nad Dzieckiem z wybiórczością pokarmową?
4. Holistyczna diagnoza pacjenta- jak konstruować dobry kwestionariusz, na czym jeszcze opiera się diagnoza?
5. Wybiórczość pokarmowa a Integracja Sensoryczna i samoregulacja.
6. Wybiórczość pokarmowa a komunikacja.
7. Plan terapeutyczny.- jakie cele stawiać?
8. Oswajanie responsywne- zasady pracy.
9. Wykorzystanie elementów metody Food Chaining w pracy z pacjentem z wybiórczością pokarmową.
10. Akcesoria wspomagające oswajanie jedzenia w gabinecie terapeuty karmienia.
11. Studium przypadku.
Czego uczestnik się nauczy?
⇒ Diagnozować Dziecko z wybiórczością pokarmową oraz innymi trudnościami w przyjmowaniu pokarmów.
⇒ Konstruować plan pracy terapeutycznej dla Rodziny i Dziecka z wybiórczością pokarmową na podstawie holistycznej diagnozy problemu.
⇒ Prowadzić zajęcia oparte na responsywnym oswajaniu jedzenia na podstawie najnowszych metod, w tym metody Food Chainning.
⇒ Zorganizować przestrzeń w gabinecie oraz gromadzić przydatne akcesoria w pracy z dzieckiem z wybiórczością pokarmową.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe