Strona główna / SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH / AAC - KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA -KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA – Wykorzystanie AAC w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

AAC - KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA -KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA – Wykorzystanie AAC w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

AAC - KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA -KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA – Wykorzystanie AAC w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
mgr Katarzyna Czechowicz-Gołaszewska

Logopeda/neurologopeda, członek PTL i PZL, konsultant C-EYE, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, filolog, trener umiejętności miękkich, instruktor jogi dla dzieci, trener i masażysta psów, trener FIT PAWS dla psów, założycielka Centrum Logopedyczno-Terapeutycznego „Dogadać się”.

CAŁA POLSKA (Cena za grupę)
Logopedzi, neurologopedzi, specjaliści innych dziedzin, nauczyciele, rodzice i opiekunowie

Cel szkolenia:

Przekazanie podstaw teoretycznej i praktycznej wiedzy rodzicom i opiekunom, dotyczącej pracy z osobami z autyzmem w szczególności w zakresie wspomagania rozwoju mowy i umiejętności komunikacji z wykorzystaniem SAZ oraz systemów komunikacji wspomagającej i alternatywnej.

Program:

1. Mowa, język, komunikacja, zaburzenie – podstawowa terminologia

2. Etapy rozwoju mowy (norma)

3. Ocena mowy dziecka (norma) - diagnoza

4. Autyzm – podstawowe pojęcia i definicje, etiologia

5. Triada autystyczna – czym jest?

6. Rozwój mowy u osób z autyzmem

7. Trudności diagnostyczne – testy specjalistyczne

8. Specyfika terapii dzieci z autyzmem 

    ♦ trening jedzenia

    ♦ nietypowe wzorce zachowań

    ♦ postępowanie w sytuacjach trudnych (z wykorzystaniem SAZ)

9. Warunki skutecznej komunikacji. 

10. Komunikacja werbalna i niewerbalna (wprowadzanie AAC) 

11. Strategie komunikacji i przekazywania informacji.

12. Systemy AAC – przegląd. 

13. Wybór systemu AAC. 

14. Techniki nauki używania znaków.

15. Budowanie systemu AAC. 

16. Technologia wspomagająca, sprzęt i oprogramowanie – technologia niska i wysoka. 

17. Rola rodziny w procesie terapeutycznym. 

18. Propozycje ćwiczeń wspomagających rozwój psychoruchowy i poznawczy użytkowników AAC

19. Pomoce terapeutyczne – przegląd. 

20. Aspekty prawne – autyzm a prawo

♠ Szkolenie trwa 8 godz. zegarowych (w godz. 8.30 - 16.30)

♠ Dojedziemy w każde miejsce w Polsce.

♠ Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH
AAC - KOMUNIKACJA WSPOMAGAJACA I ALTERNATYWNA -KOMUNIKACJA ZAWSZE DOSTĘPNA – Wykorzystanie AAC w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
mgr Katarzyna Czechowicz-Gołaszewska
CAŁA POLSKA (Cena za grupę)
6 000,00 zł
Warunki uczestnictwa

Zobacz również:

Nasza strona używa plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. × Przeczytaj więcej o cookies

Czym są pliki "cookies"?

Pliki "cookies" to informacje tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (przeglądarka internetowa) w celu rozpoznania urządzenia tak, aby móc dostarczyć funkcjonalności takich jak np.: koszyk sklepowy, logowanie. Pliki cookies nie wyrządzają żadnych szkód urządzeniom na których są zapisywane.

Pliki cookies są wykorzystywane na niniejszej stronie internetowej, do poniższych celów:

Usuwanie plików cookies:

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych ma domyślnie ustawione akceptowanie przyjmowania plików cookies. Ustawienie to można zmienić samodzielnie w dowolnym czasie tak aby pliki cookies były blokowane. Zablokowanie plików cookies może jednak spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie mechanizmów na stronie internetowej co uniemożliwi w szczególności np.: korzystanie z koszyka zakupowego lub logowanie użytkownika.