Nowe ujęcie spektrum autyzmu zgodne z icd-11
Ukończyła studia magisterskie z zakresu rehabilitacji i terapii pedagogicznej, terapeuta i diagnosta integracji sen-sorycznej (SI), terapeuta ręki, logopeda, a także diagnosta i terapeuta zaburzeń rozwojowych u dzieci i dorosłych.
Szkoleniowiec i terapeuta od 2015 roku w Puzzle Szkolenia i Terapia w Wielkiej Brytanii. Autorka książek nt. spektrum autyzmu: „Puzzle szkolenia—jak je ułożyć”, „Niedoskonała doskonałość”. Ma ponad 20 – letni staż pracy, który zdobyła pracując jako fizjoterapeuta i tera-peuta z dziećmi z niepełnosprawnościami i z zaburzeniem rozwoju (spektrum autyzmu, ADHD) oraz zespołami genetycznymi. Od 2008 roku pracuje w Polskiej Szkole Sobotniej im. JPII w Bath, gdzie pełni funkcję Dyrektora. Od wielu lat jest szkoleniowcem, prowadzi liczne szkolenia stacjonarne i online dla rodziców, logopedów, terapeu-tów oraz nauczycieli.
10.12.2025
3 godz.
Cel szkolenia:
Wyjaśnienie istoty nowej Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób i Zaburzeń, ICD-11 oraz usystematyzowanie i wyjaśnienie nowych wytycznych związanych z diagnozą autyzmu.
Program:
1. Rys historyczny.
2. Krótkie podsumowanie ICD-10 w kontekście autyzmu.
3. ICD-11 jako nowa Międzynarodowa Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych – nowe kategorie i podkategorie autyzmu.
4. Zmiany w aspekcie kryteriów diagnoztycznych z triady zachowań autystycznych na diadę.
5. Wyznaczenie granic normatywnych.
6. Co nowego niesie ze sobą ICD-11 – informacje ogólne.
7. Autyzm w nowej odsłonie, wskazanej w ICD-11.
8. Interpretacja nowych podkategorii diagnostycznych autyzmu.
9. Prezentacje rozwojowe zaburzeń ze spektrum autyzmu w różnym okresie życia od niemowlęctwa po dorosłość.
10. Diagnoza różnicowa