Uczeń z zespołem Aspergera w szkole masowej
Ukończyła studia magisterskie z zakresu rehabilitacji i terapii pedagogicznej, terapeuta i diagnosta integracji sen-sorycznej (SI), terapeuta ręki, logopeda, a także diagnosta i terapeuta zaburzeń rozwojowych u dzieci i dorosłych.
Szkoleniowiec i terapeuta od 2015 roku w Puzzle Szkolenia i Terapia w Wielkiej Brytanii. Autorka książek nt. spektrum autyzmu: „Puzzle szkolenia—jak je ułożyć”, „Niedoskonała doskonałość”. Ma ponad 20 – letni staż pracy, który zdobyła pracując jako fizjoterapeuta i tera-peuta z dziećmi z niepełnosprawnościami i z zaburzeniem rozwoju (spektrum autyzmu, ADHD) oraz zespołami genetycznymi. Od 2008 roku pracuje w Polskiej Szkole Sobotniej im. JPII w Bath, gdzie pełni funkcję Dyrektora. Od wielu lat jest szkoleniowcem, prowadzi liczne szkolenia stacjonarne i online dla rodziców, logopedów, terapeu-tów oraz nauczycieli.
26.11.2025
3 godz.
Cel szkolenia:
Przedstawienie najważniejszych aspektów z zaburzeniem neurorozwojowym, jakim jest zespół Aspergera. Ponadto zaprezentowane zostana największe trudności jakie czekają na dziecko z ZA w szkole masowej. Uczestnicy poznają strategie, które pomogą w pracy z dzieckiem z ZA.
Program:
1. Zespół Aspergera – definicja, istota i klasyfikacja.
2. Charakterystyka dziecka z zespołem Aspergera.
3. Umiejętności szkolne dziecka z ZA.
4. Strategie wspierające dziecko z ZA w szkole:
5. Przygotowanie nauczyciela do pracy z uczniem z zespołem Aspergera.
6. Uporządkowana przestrzeń i czasoprzestrzeń w klasie.
7. Wsparcie sensoryczne.
8. Zasady w klasie i ich przestrzeganie.
9. Strategie związane z lekcją.
10. Budowanie relacji rówieśniczych.
11. Motywowanie ucznia do nauki.
12. Ocenianie ucznia.
13. Praca nad zachowaniami niepożądanymi.
14. Poprawa koordynacji ruchowej ucznia z ZA.
15. Wsparcie grafomotoryczne.
16. Aspekt seksualności.