Wspomaganie rozwoju mowy osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – ujęcie interdyscyplinarne
Logopeda/neurologopeda, członek PTL i PZL, konsultant C-EYE, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, filolog, trener umiejętności miękkich, instruktor jogi dla dzieci, trener i masażysta psów, trener FIT PAWS dla psów, założycielka Centrum Logopedyczno-Terapeutycznego „Dogadać się”.
Cel:
Przekazanie podstaw teoretycznej i praktycznej wiedzy rodzicom i opiekunom dotyczącej pracy z osobami z autyzmem w szczególności w zakresie wspomagania rozwoju mowy i umiejętności komunikacji.
Program:
1. Mowa, język, komunikacja, zaburzenie – podejście neurologopedyczne
2. Etapy rozwoju mowy i ocena mowy dziecka w norma - diagnoza
3. Autyzm, zaburzenia ze spektrum autyzmu – podstawowe pojęcia i definicje, etiologia z odniesieniem do ICD-10 oraz ICD - 11, DSM V, CHAT, aspekt biomedyczny
4. Neurorozwojowa hipoteza autyzmu
5. Triada autystyczna
6. Rozwój mowy u osób z autyzmem – diagnoza neurologopedyczna, diagnoza różnicowa
7. Wczesne wspomaganie rozwoju językowego dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - ćwiczenia
8. Stosowana analiza zachowania w terapii logopedycznej – wybrane aspekty
9. Specyfika terapii dzieci z autyzmem
♦ trening jedzenia i czystości
♦ kształtowanie rozwoju poznawczego i wewnętrznego planu działania
♦ komunikacja werbalna i niewerbalna (wprowadzanie AAC)
♦ nietypowe wzorce zachowań
♦ postępowanie w sytuacjach trudnych
♦ pomoce wykorzystywane w terapii logopedycznej
10. Rodzic w roli terapeuty – interwencje w relacji dziecko z autyzmem a rodzic
11. Aspekty prawne – autyzm a prawo
Metody pracy:
- wykład/prezentacja multimedialna
- film
- dyskusja
- ćwiczenia praktyczne
- analiza studium przypadku
♠ Szkolenie trwa 8 godz. zegarowych (w godz. 8.30 - 16.30)
♠ Dojedziemy w każde miejsce w Polsce.
♠ Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.