Ocena napięcia mięśniowego i rozwoju psychoruchowego dziecka w aspekcie logopedycznym
mgr fizjoterapii, osteopata. Wykładowca i asystent w FICO Osteopathy Academy (embriologia, integracja osteopatyczna, integracja wisceralna) Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie oraz Flanders International College of Osteopathy w Warszawie. W trakcie 4-letniego szkolenia Ewolucyjnego podejścia w osteopatii Grupa EVOST.
mgr fizjoterapii, naturopata, osteopata pediatryczny,położna, terapeuta metod neurorozwojowych, terapeuta manualny, terapeuta J.Brondo (Argentina-Cordoba),
Ukończyła Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, zrealizowała wiele kursów i szkoleń w zakresie fizjoterapii i osteopatii, uczestniczyła w wymianach międzynarodowych osteopatów w ramach Ostheopathic European Academic Network (OsEAN) w Belgii, absolwentka Osteopatii Pediatrycznej, zrealizowała wieloetapowy kurs J.Brondo "Opieka i wsparcie dzieci urodzonych przedwcześnie" - Argentina (Cordoba) i staż w Clinica y Maternidad del Sol na Oddziale Patologii Wcześniaka.
Obecnie kończy międzynarodową szkołę Flanders International College of Osteopathy i prowadzi badania na Warszawskiej Akademii Medycznej, a także szkołe naturopatii.
Codziennie praktykuje osteopatie z dziećmi z dysfunkcją neurologiczną i genetyczną w tym chorobami rzadkimi we własnym Centrum Terapeutycznym. Od 2008 roku związana z Fundacją
15.06.2024
8 godz.
Program:
1. Wprowadzenie do anatomii obszaru ustno-twarzowego
2. Wywiad- kluczowe pytania wskazujące na przyczynę ( arkusze pracy)
3. Podstawy neurofizjologiczne skurczu mięśniowego
4. Ocena napięcia mięśniowego w praktyce-holistyczne podejście do postawy ciała i głowy (skala)
4. Postawa ciała, ocena środka ciężkości na platformie, diagnoza wad postawy w aspekcie logopedycznym
5. Ocena rozwoju psychomotorycznego 0-4 roku życia - czerwone flagi
6. Jak napisać diagnozę- schemat opisu na podstawie case stady
7. Terapia dzieci -4 lat- cele terapeutyczne, demonstracja terapii z gabinetu, omówienie strategi
8. Techniki praktycznego wykorzystania określonych metod pracy w dysfunkcjach logopedycznych:
♦ pionizacja języka
♦ dysfagia
♦ wspomaganie przełykania
♦ bruksizm
♦ seplenienie między zębowe
♦ rozszczepy podniebienia i wargi
♦ ślinienie
♦ pacjenci po zabiegach chirurgicznych w tym tracheostomia i operacje onkologiczne
♦ udar, MPD, autyzm, zespoły genetyczne
♦ wady zgryzu
♦ szczękościsk
♦ porażenie nerwu twarzowego
♦ neuralgia n. trójdzielnego
♦ brak kontroli głowy
♦ określone dyslalie
Kurs daje umiejętności diagnozowania i prowadzenia dokumentacji wraz z tworzeniem diagnozy wg wytycznych z zakresu rozwoju psychomotorycznego dziecka wg skali Monachijskiej.Na podstawie diagnozy pokazuje właściwe techniki pracy i odpowiednie prognozowanie terapii.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
mgr Ewa Wojewoda