Oswojenie ma znaczenie. Holistyczny program terapii karmienia
Logopedka, pedagożka, surdologopedka, terapeutka karmienia. Wykładowca UAM Poznań. Prezeska Fundacji „Cali Mali”. Dyrektorka Niepublicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej „Cali Mali”. Autorka programu „LogoSensoryka” dla logopedów oraz „Oswojenie ma znaczenie” dla terapeutów karmienia.
04.10.2025
8 godz.
Program:
⇒Terapeuta karmienia- kto to taki?
⇒ Od czego zacząć? Pierwsze spotkanie z Rodziną i z Dzieckiem.
⇒ Kwestionariusz Terapeuty Karmienia- omówienie wzoru dokumentacji
⇒ Arkusz obserwacji Terapeuty Karmienia – omówienie wzoru dokumentu
⇒ Diagnoza Dziecka- podejście holistyczne
⇒ Klasyfikacja zaburzeń karmienia.
⇒ Dobry zespół terapeutyczny– kto do niego należy.
⇒ Złoty Standard opieki nad Dzieckiem i Rodziną.
⇒ Wspieranie Rodziny.
⇒ Presja- jak sobie z nią poradzić
⇒ Terapia karmienia a komunikacja
⇒ Terapia karmienia a samoregulacja
⇒ Terapia karmienia a Integracja Sensoryczna
⇒ Oswajanie responsywne- zasady pracy
⇒ Jak skonstruować dobry plan terapii
⇒ Metody pracy, z których możemy czerpać podczas pracy
⇒ Filmy- przegląd, omówienie konkretnych historii pacjentów.
⇒ Stały rytm zajęć wraz z pomysłami na zabawy.
⇒ DOBRA DATA - autorska propozycja zajęć oswajających
⇒ Pudło smaku – pomysły na zabawy oswajające
⇒ PrzydaSie w terapii karmienia
⇒ Dlaczego oswojenie ma znaczenie
⇒ Przegląd dostępnej literatury dla Dziecka , Rodziców i Specjalistów.
Uczestnicy otrzymają:
♠ Materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia
♠ Kwestionariusz Terapeuty Karmienia
♠ Arkusz Obserwacji Terapeuty Karmienia
♠ Karty Oswajania (pdf.)
♠ Kalendarz DOBRA DATA
♠ Prezentację oraz skrypt