Strona główna / Szkolenia online / Dyspraksja rozwojowa. Apraksja oralna. Postępowanie w terapii logopedycznej i pedagogicznej. Rekomendowane strategie terapeutyczne.

Dyspraksja rozwojowa. Apraksja oralna. Postępowanie w terapii logopedycznej i pedagogicznej. Rekomendowane strategie terapeutyczne.

Dyspraksja rozwojowa. Apraksja oralna. Postępowanie w terapii logopedycznej i pedagogicznej. Rekomendowane strategie terapeutyczne.
mgr Violetta Podsiadła-Kabacińska

Neuro i surdologopeda, oligofrenopedagog terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta NDT- Bobath, provider Neuroflow, specjalista z wieloletnią praktyką w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami rozwojowymi. Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jedenaście lat pracowała w przedszkolu integracyjnym, gdzie  poznała specyfikę pracy z małymi dziećmi, przede wszystkim z tymi, które wymagają szczególnego wsparcia.   Praktykę zawodową zdobywała również pracując w Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu oraz współpracując z Fundacją „ Dźwięki Marzeń”. Od piętnastu lat pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kołobrzegu oraz prowadzi gabinet LOGO-SENS.

czwartek
27.01.2022
19:00 - 21:30
3 godz.
Logopedzi, fizjoterapeuci, psycholodzy, pedagodzy, nauczyciele.

Podczas szkolenia przekazana zostanie wiedza dotycząca objawów, specyfiki oraz wytycznych do  pracy z dziećmi z dyspraksją rozwojową i apraksją oralną. Omówione zostaną rekomendowane sposoby postępowania terapeutycznego w kontekście stymulowania rozwoju mowy, artykulacji, pracy ręki, motoryki dużej, planowania ruchowego, organizacji działań. Przedstawione zostaną zalecenia dla rodziców, nauczycieli, opiekunów.     

Program:

1. Praksja, dyspraksja rozwojowa, apraksja oralna, kinestezja artykulacyjna- co to jest, jakie są różnice, jakie konsekwencje powodują.

2. Ideacja, planowanie motoryczne, sekwencyjność ruchowa jako składowe praksji ze szczególnym zwróceniem uwagi na  planowanie ruchów ręki i artykulatorów.

3. Wybranie teorie uczenia- uczenie motoryczne vs deklaratywne.

4. Etapy motorycznego uczenia się.

5. Czucie głębokie i powierzchniowe, pamięć mięśniowa i ich rola w kontekście uczenia motorycznego ( p.w. artykulacja, praca ręki).

6. Ocena oraz symptomy zaburzeń praksji oralnych

7. Jakie są potrzeby dziecka z dyspraksją rozwojową i apraksją oralną.

8. Rekomendowane strategie postępowania terapeutycznego, ćwiczenia, aktywności usprawniające mowę, praksję oralną i planowanie ruchów ręki.

9. Zalecenia dla rodziców i nauczycieli do pracy z dzieckiem z dyspraksją rozwojową i apraksja oralną.

Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe, zaświadczenie i dostep do nagrania na 48 godz.

Szkolenia online
Dyspraksja rozwojowa. Apraksja oralna. Postępowanie w terapii logopedycznej i pedagogicznej. Rekomendowane strategie terapeutyczne.
mgr Violetta Podsiadła-Kabacińska
27.01.2022 (czwartek)
19:00 - 21:30
89,00 zł
Warunki uczestnictwa

Zobacz również:

Nasza strona używa plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. × Przeczytaj więcej o cookies

Czym są pliki "cookies"?

Pliki "cookies" to informacje tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (przeglądarka internetowa) w celu rozpoznania urządzenia tak, aby móc dostarczyć funkcjonalności takich jak np.: koszyk sklepowy, logowanie. Pliki cookies nie wyrządzają żadnych szkód urządzeniom na których są zapisywane.

Pliki cookies są wykorzystywane na niniejszej stronie internetowej, do poniższych celów:

Usuwanie plików cookies:

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych ma domyślnie ustawione akceptowanie przyjmowania plików cookies. Ustawienie to można zmienić samodzielnie w dowolnym czasie tak aby pliki cookies były blokowane. Zablokowanie plików cookies może jednak spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie mechanizmów na stronie internetowej co uniemożliwi w szczególności np.: korzystanie z koszyka zakupowego lub logowanie użytkownika.