Diagnoza miofunkcjonalna dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Logopeda/neurologopeda, członek PTL i PZL, konsultant C-EYE, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, filolog, trener umiejętności miękkich, instruktor jogi dla dzieci, trener i masażysta psów, trener FIT PAWS dla psów, założycielka Centrum Logopedyczno-Terapeutycznego „Dogadać się”.
01.12.2024
8 godz.
Cel szkolenia:
Nabycie/utrwalenie/udoskonalenie umiejętności diagnozy zaburzeń miofunkcjonalnych oraz wstępnego planowania terapii z wykorzystaniem dostępnych technik i narzędzi.
Program:
1.Terapia miofunkcjonalna – założenia, cele
2. Wzrost i rozwój twarzoczaszki
3. Czynniki wpływające na wzrost i rozwój obszaru twarzoczaszki
4. Anatomia funkcjonalna obszaru ustno-twarzowego
5. Arkusze diagnostyczne – przegląd
6. Narzędzia i pomoce wykorzystywane w diagnozie miofunkcjonalnej – przegląd
7. Składowe standardu diagnostycznego
a) wywiad
b) ocena funkcjonalna z uwzględnieniem badań specjalistycznych
c) osobnicza ocena funkcjonalna: norma vs zaburzenie (m.in.)
- postawa ciała
- chód
- tor oddychania
- cefalometria
- profil twarzy
- wargi
- staw skroniowo - żuchwowy
- język
- wędzidełka
- podniebienie
- języczek
- migdałki
- zgryz
- przyjmowanie pokarmów
8. Wstępne planowanie terapii
9. Podsumowanie, dyskusja, zakończenie szkolenia.
Metody pracy:
⇒ wykład/prezentacja multimedialna
⇒ film
⇒ dyskusja
⇒ ćwiczenia praktyczne
⇒ analiza studium przypadku
Każdy uczestnik powinien posiadać:
♦ wygodny strój
♦ duży ręcznik plażowy
♦ małe lusterko
♦ centymetr krawiecki
♦ linijka
♦ zestaw kredek lub flamastrów
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
UWAGA: W przypadku uczestnictwa w 2 szkoleniach z Panią Katarzyną Czechowicz - Gołaszewską w dniach 1 i 8 grudnia łączny koszt wynosi 650 zł. Prosimy o wpłatę od razu pomniejszonej kwoty.