Pierwsze kroki w logopedii: Wsparcie dla młodych specjalistów
Logopeda ze specjalizacją z wczesnej interwencji logopedycznej, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny. Posiada kwalifikacje nauczyciela języka polskiego. Pracowała w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sopocie oraz wielu placówkach przedszkolnych i szkolnych. Ukończyła warsztaty masażu Shantala oraz kurs jogopedii. Trener TUS. W "Błękitnej Chatce" w Gdańsku prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci od lat 2. Pracuje na autorskich kartach pracy.
18.05.2025
7 godz.
Program:
1. Jak przeprowadzić diagnozę logopedyczną?
- wywiad z pacjentem/rodzicem pacjenta
- data urodzenia pacjenta
- głos, oddychanie, połykanie, słuch fizjologiczny i fonemowy, artykulatory, zaburzenia struktury wyrazów, mowa potoczna, rozumienie
- uwagi
- rozpoznanie
2. Jak napisać opinię logopedyczną?
- po co piszemy opinię logopedyczną?
- rodzaje opinii logopedycznych - dlaczego opinia nie powinna zawsze wyglądać tak samo?
- elementy opinii logopedycznej z uwzględnieniem kolejności ich stosowania
- przykłady słów i zdań do wykorzystania w opinii logopedycznej
- graficzna konstrukcja opinii logopedycznej
3. Jak przygotować gabinet do terapii logopedycznej?
- co można zrobić, aby było nam wygodnie pracować?
- co można zrobić, by dzieciom było ciekawie ćwiczyć?
- co w gabinecie może nam pomóc osiągnąć cel terapii w najkrótszym możliwym czasie?
- czego warto nie mieć w gabinecie logopedycznym?
4. Rola rodzica w terapii logopedycznej
- dlaczego rola rodzica w terapii logopedycznej jest tak samo ważna, jak rola dziecka i jak rola logopedy?
- jakie postawy rodziców możemy spotkać podczas terapii?
- jak radzić sobie z różnymi postawami rodziców?
- co robić, by wspólnie z rodzicem pracować nad rozwojem mowy dziecka?
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.