Ćwiczenia słuchowe dla dzieci z niedosłuchem oraz zaburzeniami przetwarzania słuchowego
Neuro i surdologopeda, oligofrenopedagog terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta NDT- Bobath, provider Neuroflow, specjalista z wieloletnią praktyką w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami rozwojowymi. Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jedenaście lat pracowała w przedszkolu integracyjnym, gdzie poznała specyfikę pracy z małymi dziećmi, przede wszystkim z tymi, które wymagają szczególnego wsparcia. Praktykę zawodową zdobywała również pracując w Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu oraz współpracując z Fundacją „ Dźwięki Marzeń”. Od piętnastu lat pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kołobrzegu oraz prowadzi gabinet LOGO-SENS.
Program:
1. Podstawowe zasady prowadzenia ćwiczeń słuchowych.
2. Sposoby dostosowania w codziennym życiu (domu, szkole, przedszkolu).
3. Ćwiczenia słuchu awerbalnego: wykrywanie dźwięku, świadomość, budowanie reakcji,różnicowanie i identyfikowanie cech dźwięków, lokalizowanie, rytmy, identyfikowanie dźwięków.
4. Stymulowanie słuchu werbalnego w różnych zakresach: bezpośrednia pamięć słuchowa,pamięć sekwencyjna, ćwiczenia rozwijające selekcję słuchową, różnicowanie i identyfikowanie słów, ćwiczenia stymulujące umiejętności fonologiczne. Wiek przedszkolny i szkolny.
5. Zabawy, ćwiczenia słuchowe z elementami stymulacji przedsionkowej.
Czas trwania: 60 minut.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe.