Strona główna / Szkolenia stacjonarne / Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia

Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia

Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia
mgr Ewa Grzelak

Logopeda, terapeuta AAC, szkoleniowiec, trener MÓWika i mentor, terapeuta metody PROMPT, glottodydaktyk, a przede wszystkim praktyk. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami związanymi z komunikowaniem się i mówieniem. W praktyce logopedycznej opiera się na wspomaganiu mówienia za pomocą AAC. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, kładąc szczególny nacisk na metody pracy z dzieckiem z autyzmem, dziecięcą apraksją mowy, afazją motoryczną i zaburzeniami komunikowania się. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się, prowadząc szkolenia dla terapeutów i rodziców, wykłady dla studentów Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu oraz własną stronę internetową www.apraksja.pl. Współautor książki
„Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC)w praktyce logopedycznej i terapeutycznej” Ewa Przebinda, Mirosław Michalik, Ewa Grzelak (wyd. Harmonia, 2023). Prelegentka na licznych konferencjach, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Prywatnie mama 15-letniego Huberta, chłopca z autyzmem<

KRAKÓW
22.03.2025 (sobota)
23.03.2025 (niedziela)
I dzień w godz. 09.00-16.30
II dzień w godz. 09.00-15.30

Logopedzi, neurologopedzi, surdologopedzi pracujący z osobami z dziecięcą apraksją mowy, ORM, afazją motoryczną.

W czasie zajęć omawiona zostanie specyfika dziecięcej apraksji mowy oraz przedstawione zostaną zasady pracy i praktyczne strategie prowadzenia terapii w oparciu o zasady motorycznego uczenia.

Program:

I dzień:

1. Dziecięca apraksja mowy (Childhood Apraxia of Speech) - cechy charakterystyczne i kryteria diagnostyczne

2. Dziecięca apraksja mowy a apraksja oralna i dyspraksja

3. Dziecięca apraksja mowy u osób z autyzmem

4. Zasady prowadzenia terapii dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej wg. zasad motorycznego uczenia

5. Zasady doboru słownictwa w terapii - wzorce sylabowe i funkcjonalny dobór
słownictwa

6. Zasady planowania terapii mowy artykułowanej u osób stosujących AAC

7. Terapia wg zasad motorycznego uczenia artykulacji w oparciu o zabawę i zabawki

II dzień:

1. Przegląd głosek polskich w ujęciu motorycznym

2. Typy podpowiedzi : gesty artykulacyjne, gesty ruchowo-dotykowe, uczenie na łańcuchu od przodu/od końca itp.

3. Zasady stosowania i wycofywania podpowiedzi w oparciu o model DTTC ( Dynamic Temporal and Tactile Cueing)

4. Stosowanie uproszczeń i przybliżeń słownych

5. Praktyczne strategie i pomoce terapeutyczne wspierające terapię wg zasad motorycznego uczenia się

6. Zasady współpracy z rodziną osoby objętej terapia wg zasad motorycznego uczenia się

Uczestnik otrzymuje wydrukowany i zbindowany obszerny skrypt do szkolenia oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Szkolenia stacjonarne
Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia
mgr Ewa Grzelak
KRAKÓW
22.03.2025 (sobota)
23.03.2025 (niedziela)
1 199,00 zł
Warunki uczestnictwa

Zobacz również:

Nasza strona używa plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. × Przeczytaj więcej o cookies

Czym są pliki "cookies"?

Pliki "cookies" to informacje tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (przeglądarka internetowa) w celu rozpoznania urządzenia tak, aby móc dostarczyć funkcjonalności takich jak np.: koszyk sklepowy, logowanie. Pliki cookies nie wyrządzają żadnych szkód urządzeniom na których są zapisywane.

Pliki cookies są wykorzystywane na niniejszej stronie internetowej, do poniższych celów:

Usuwanie plików cookies:

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych ma domyślnie ustawione akceptowanie przyjmowania plików cookies. Ustawienie to można zmienić samodzielnie w dowolnym czasie tak aby pliki cookies były blokowane. Zablokowanie plików cookies może jednak spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie mechanizmów na stronie internetowej co uniemożliwi w szczególności np.: korzystanie z koszyka zakupowego lub logowanie użytkownika.