Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia
Logopeda, terapeuta AAC, szkoleniowiec, trener MÓWika i mentor, terapeuta metody PROMPT, glottodydaktyk, a przede wszystkim praktyk. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami związanymi z komunikowaniem się i mówieniem. W praktyce logopedycznej opiera się na wspomaganiu mówienia za pomocą AAC. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, kładąc szczególny nacisk na metody pracy z dzieckiem z autyzmem, dziecięcą apraksją mowy, afazją motoryczną i zaburzeniami komunikowania się. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się, prowadząc szkolenia dla terapeutów i rodziców, wykłady dla studentów Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu oraz własną stronę internetową www.apraksja.pl. Współautor książki
„Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC)w praktyce logopedycznej i terapeutycznej” Ewa Przebinda, Mirosław Michalik, Ewa Grzelak (wyd. Harmonia, 2023). Prelegentka na licznych konferencjach, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Prywatnie mama 15-letniego Huberta, chłopca z autyzmem<
23.03.2025 (niedziela)
II dzień w godz. 09.00-15.30
W czasie zajęć omawiona zostanie specyfika dziecięcej apraksji mowy oraz przedstawione zostaną zasady pracy i praktyczne strategie prowadzenia terapii w oparciu o zasady motorycznego uczenia.
Program:
I dzień:
1. Dziecięca apraksja mowy (Childhood Apraxia of Speech) - cechy charakterystyczne i kryteria diagnostyczne
2. Dziecięca apraksja mowy a apraksja oralna i dyspraksja
3. Dziecięca apraksja mowy u osób z autyzmem
4. Zasady prowadzenia terapii dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej wg. zasad motorycznego uczenia
5. Zasady doboru słownictwa w terapii - wzorce sylabowe i funkcjonalny dobór
słownictwa
6. Zasady planowania terapii mowy artykułowanej u osób stosujących AAC
7. Terapia wg zasad motorycznego uczenia artykulacji w oparciu o zabawę i zabawki
II dzień:
1. Przegląd głosek polskich w ujęciu motorycznym
2. Typy podpowiedzi : gesty artykulacyjne, gesty ruchowo-dotykowe, uczenie na łańcuchu od przodu/od końca itp.
3. Zasady stosowania i wycofywania podpowiedzi w oparciu o model DTTC ( Dynamic Temporal and Tactile Cueing)
4. Stosowanie uproszczeń i przybliżeń słownych
5. Praktyczne strategie i pomoce terapeutyczne wspierające terapię wg zasad motorycznego uczenia się
6. Zasady współpracy z rodziną osoby objętej terapia wg zasad motorycznego uczenia się
Uczestnik otrzymuje wydrukowany i zbindowany obszerny skrypt do szkolenia oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
23.03.2025 (niedziela)