Chodzą słuchy, że gadają już maluchy
studia magisterskie APS na kierunku: Pedagogika Specjalna - kierunek: „Logopedia”, dwuletnie studium pomaturalne na kierunku: „Protetyk słuchu” oraz dwuletnie studia podyplomowe na APS na kierunku: „Wczesna interwencja. Pomoc dziecku i rodzinie”.
Głównym celem szkolenia jest nauczenie rodziców i opiekunów dzieci z niedosłuchem jak pracować z dzieckiem w domu, jak zmienić życie codzienne w myśl filozofii wychowania słuchowego. Podstawą terapii małego dziecka jest praca rodzica w domu –najlepiej w ramach codziennych czynności pielęgnacyjno –zabawowych. Szkolenie przygotowuje rodzica do takiej roli. Jest to szczególnie ważne dla rodzin, mieszkających w miejscu bez dostępu do terapii surdologopedycznej.
DLA KOGO JEST SZKOLENIE:szkolenie skierowane jest głównie do rodzicówdzieci z wadą słuchu. Zostało tak zaplanowane, aby mogli z niego skorzystać także logopedzilub inni chętni specjaliścipracujący z dziećmi z niedosłuchem oraz innymi deficytami rozwojowymi.
FORMA SZKOLENIA:szkolenie ma formę nagrań online. Podzielone jest na 4 spotkania (w sumie około 12-14 godzin zegarowych nagrań).
*Rodzice zobowiązani są wykupić dostęp do całości kursu.
**Logopedzi i inni specjaliści mogą wykupić dostęp do spotkania dotyczącego elementów metody-werbo-tonalnej, lub wykupić dostęp do całości szkolenia. Mogą również po wykupieniu spotkania dotyczącego metody werbo-tonalnej dokupić resztę szkolenia. Terapeuci, którzy skorzystają z całego szkolenia dostają odpowiednie zaświadczenie o ukończeniukursu.
ZAKRES SZKOLENIA:Na szkoleniu przedstawiam moją autorską ścieżkę prowadzenia terapii rodziny małego dziecka z niedosłuchem. Są to materiały, na których osobiście pracuję w trakcie terapii, które przygotowuję odponad 10-ciu lat. Całość materiału podzieliłam na cztery spotkania, w trakcie których poruszam kwestie merytoryczne dotyczące samego niedosłuchu i terapiijak i praktyczne, czyli prezentuję konkretne ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój mowy oraz trening umiejętności słuchowych w pierwszym roku życia. Prezentuję też zabawki, książki i inne pomoce, w które warto się wyposażyć oraz pokazuję jak z nich korzystać.
SPOTKANIE 1:
- budowa ucha, przebieg procesu słyszenia, rodzaje i przyczyny niedosłuchu, rodzaje badań słuchu, zapoznanie z nomenklaturą fachową, które badanie da odpowiedź na pytanie: „Jak słyszy mojedziecko?”
- filozofia wychowania słuchowego, kąpiel słowna, praca głosem, rozwój mowy dziecka, monitorowaniereakcji słuchowychdziecka
SPOTKANIE 2:
- elementy metody werbo-tonalnej część 1
- elementy metody werbo-tonalnej część 2
SPOTKANIE 3:
- elementy metody Knillów
- trening umiejętności słuchowych część 1
- zabawy samogłoskami (plus zwierzęta, plus czynności)
- Logorytmy
SPOTKANIE 4:
- trening umiejętności słuchowych część 2,3
- warunkowanie słuchowe -„Animal Boxes”
- praca z pudłami-praca z podstawowymi książeczkami, zabawkami używanymi w terapii
DOSTĘP DO NAGRAŃ:przy zakupie całego kursu uzyskują Państwo dostęp do nagrań na 4 tygodnie, przy zakupie spotkania 2 (elementy metody werbo-tonalnej) dostęp na 2 tygodnie.
Zapraszamy również do śledzenia strony fcbk: „Chodzą słuchy, że gadają już maluchy”, gdzie zamieszczane będąaktualizacje,przydatne kontakty, linki, filmiki z zabawami, propozycje.