Interpretowanie wyników badań słuchu oraz Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego
Neurologopeda, audiofonolog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta metod słuchowych Johansena IAS oraz Neuroflow ATS. Wykładowca w ramach podyplomowych studiów logopedycznych i neurologopedycznych w warszawskich uczelniach, szkoleniowiec, właściciel placówki diagnostyczno-terapeutycznej „SupraMedica” na warszawskim Ursynowie, w której jest również czynnym diagnostą i terapeutą. Twórca pierwszego w Polsce, recenzowanego kursu online „Audiologia w logopedii” oraz „Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci”. Założyciel platformy edukacyjnej Akademia Logopedy, w której pełni rolę redaktora i wydawcy. Wolne chwile spędza przy pianinie lub książce.
16.12.2023
6 godz.
Program:
1. Anatomia i fizjologia narządu słuchu.
2. Etiologia zaburzeń słuchu u dzieci.
3. Rodzaj ubytku słuchu ze względu na miejsce uszkodzenia.
4. Stopień ubytku słuchu, omawiamy na podstawie powszechnie stosowanej skali BIAP.
5. Subiektywne badania słuchu:
♦ Audiometria tonalna
♦ Audiometria zabawowa
♦ Audiometria słowna
6. Obiektywne badania słuchu:
♦ Audiometria impedancyjna
♦ Otoemisje akustyczne
♦ ABR – słuchowe potencjały wywołane pnia mózgu
♦ VRA – audiometria wspomagana bodźcem wzrokowym
♦ ASSR – słuchowe potencjały wywołane stanu ustalonego
7. Odczytywanie i analizowanie wyników badań słuchu u dzieci w ujęciu logopedycznym:
♦ Audiometria Impedancyjna
♦ Audiometria Tonalna
♦ Otoemisja akustyczna
♦ ABR – słuchowe potencjały wywołane pnia mózgu
♦ Audiometria słowna
♦ DPOAE – emisja wywołana parą czystych tonów
8. Definicje CAPD – wyjaśnienie istoty zaburzenia.
9. Objawy CAPD u dzieci ze względu na kategorie.
10. Diagnoza CAPD: opis grup testów oceniających funkcje słuchowe, profile kliniczne, rozpoznanie.
11. Wpływ przetwarzania słuchowego na mowę.
12. Nadwrażliwość słuchowa.
13. Wpływ zapalenia ucha środkowego i przerośniętego migdałka gardłowego na występowanie CAPD.
14. Terapie słuchowe stosowane u dzieci w Polsce.
15. System FM wspierający funkcje słuchowe u dziecka z CAPD.
16. Wskazówki dla rodziców i nauczycieli dziecka z CAPD.
17. Praktyka: przykładowa diagnoza uczestnika/uczestników oraz ćwiczenia z zakresu CAPD do wdrożenia w terapii logopedycznej, z wykorzystaniem różnych narzędzi i instrumentów.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.