Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci. Kompleksowo ujęta problematyka z częścią praktyczną do wdrożenia w terapii logopedycznej.
Neurologopeda, audiofonolog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta metod słuchowych Johansena IAS oraz Neuroflow ATS. Wykładowca w ramach podyplomowych studiów logopedycznych i neurologopedycznych w warszawskich uczelniach, szkoleniowiec, właściciel placówki diagnostyczno-terapeutycznej „SupraMedica” na warszawskim Ursynowie, w której jest również czynnym diagnostą i terapeutą. Twórca pierwszego w Polsce, recenzowanego kursu online „Audiologia w logopedii” oraz „Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci”. Założyciel platformy edukacyjnej Akademia Logopedy, w której pełni rolę redaktora i wydawcy. Wolne chwile spędza przy pianinie lub książce.
07.10.2023
6 godz.
Program:
1. Anatomia i fizjologia narządu słuchu.
2. Rodzaj niedosłuchu ze względu na miejsce uszkodzenia (jako istota różnicowania zakłóceń obwodowych i centralnych zaburzeń słuchu).
3. Etiologia CAPD u dzieci.
4. Definicje CAPD – wyjaśnienie istoty zaburzenia.
5. Objawy CAPD u dzieci ze względu na kategorie.
6. Diagnoza CAPD: opis grup testów oceniających funkcje słuchowe, profile kliniczne, rozpoznanie.
7. Wpływ przetwarzania słuchowego na mowę.
8. Nadwrażliwość słuchowa.
9. Wpływ zapalenia ucha środkowego i przerośniętego migdałka gardłowego na występowanie CAPD.
10. CAPD współwystępujące z innymi zaburzeniami.
11. Terapie słuchowe stosowane u dzieci w Polsce.
12. System FM wspierający funkcje słuchowe u dziecka z CAPD.
13. Wskazówki dla rodziców i nauczycieli dziecka z CAPD.
14. Praktyka: przykładowa diagnoza uczestnika/uczestników oraz ćwiczenia z zakresu CAPD do wdrożenia w terapii logopedycznej, z wykorzystaniem różnych narzędzi i instrumentów. Praca zespołowa.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.