Warsztat z zakresu wprowadzania komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi
Neurologopeda, terapeuta AAC. Absolwentka logopedii i filologii polskiej na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz neurologopedii na SWPS w Warszawie. Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi, zarówno w sferze pracy logopedycznej (artykulacyjnej, mięśniowej, usprawniania funkcji) jak i rozwoju komunikacji (budując Indywidualne Systemy do Komunikacji).
Logopeda, surdologopeda, terapeuta AAC. Ukończyła Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz UMCS w Lublinie. Od ponad 10 lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z trudnościami w porozumiewaniu się, szczególnie z osobami ze sprzężoną niepełnosprawnością. Odbyła wiele szkoleń z zakresu komunikacji alternatywnej i wspomagającej, by zdobytą wiedzą stosować w codziennej pracy.
21.05.2023 (niedziela)
21 maja w godz. 9.00-14.00
Program:
1. Czym jest AAC?
2. Historia i środowisko AAC w Polsce.
3. Słowniczek pojęć: intencja komunikacyjna, zachowania komunikacyjne, partner komunikacyjny.
4. Przegląd znaków komunikacyjnych.
5. Wybór odpowiedniej metody dostępu do pomocy.
6. Z jakich elementów składa się Indywidualny System Komunikacyjny?
7. Pojęcie strategii AAC –opis i modyfikacja.
8. Pomoce komunikacyjne –ich podział, dostosowanie i skuteczność.
9. Rola partnera komunikacyjnego.
10. Czym jest wspomagany przekaz językowy (ALS)?
11. Wybrane diagnozy i kwestionariusze komunikacyjne.
12. Budowa narzędzia do komunikacji jako proces.
13. W jaki sposób funkcje języka wpływają na dobór słownictwa?
14. Rozwiązania sprzyjające nauce znaków.
15. Korzyści ze wspomagania komunikacji u osób z ASD.
16. Możliwości wprowadzania AAC na zajęciach grupowych.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
mgr Karolina Janczur
21.05.2023 (niedziela)