Strona główna / Szkolenia stacjonarne / Karmienie dziecka z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym – diagnoza, terapia, warsztat

Karmienie dziecka z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym – diagnoza, terapia, warsztat

Karmienie dziecka z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym – diagnoza, terapia, warsztat
mgr Aleksandra Kaczyńska

Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta taktylny, specjalista wczesnej interwencji neurologopedycznej z ukierunkowaniem na pacjentów z wyzwaniami neuromotorycznymi w tym z padaczką.

mgr Marcelina Przeździęk

Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta NDT-Bobath, wykładowca akademicki. Pracuje od 2009 roku, najpierw przez wiele lat w domowej rehabilitacji pacjentów z SM w ramach Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego. Kolejno praca w Ośrodku Dziennej Rehabilitacji Neurologicznej Warszawskiego Szpitala dla Dzieci i w Klinice Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka Instytutu Matki i Dziecka. Obecnie pracuje w Klinice Gastroenterologii, Hepatologii, Zaburzeń Odżywiania i Pediatrii Instytut Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka, Centrum Intensywnej Terapii Olinek i Klinice Rehabilitacyjnej Doctor Best w Warszawie. Jest autorką artykułów dotyczących karmienia dzieci z MPD, dyzartrii w przebiegu SM, poradnika dla Pacjentów z SM. Odbyła staż w Katedrze i Klinice Otoaryngologii w CSK w Warszawie z zakresu diagnozy i terapii dysfagii. Rozpoczęła międzynarodowe szkolenie w zakresie endoskopowego badania połykania. Jest członkiem European Society for Swallowing Disorders i International Par

WARSZAWA
niedziela
27.11.2022
10:00 - 18:00
8 godz.
Logopedzi, terapeuci, nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy pracujący z wyzwaniami w karmieniu i jedzeniu.

Program:

1. Czym jest mózgowe porażenie dziecięce – omówienie jednostki chorobowe i postaci MPD. 

2. Dziecko z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym – diagnoza neurologopedyczna krok po kroku. Aspekt możliwości oralnych. Ujęcie całościowe. 

3. Od czego zacząć konsultację pacjenta z MPD w aspekcie karmienia/jedzenia – rola logopedy. 

4. Rola zespołu specjalistów w aspekcie pracy logopedycznej i trudności związanych z żywieniem. 

5. Skala GMFCS a rozpoczęcie karmienia terapeutycznego. Co z niej wynika? Algorytm EDACS.

6. Dysfagia u dzieci z MPD – czy umiem postawić odpowiednią diagnozę i wyznaczyć ścieżki terapii. 

7. Stan odżywienia pacjenta z MPD – czy na pewno nie wymaga wsparcia żywieniowego?

8. Badania obiektywne w diagnozie trudności z połykaniem: VFSS, FEES.

9. Metody wspomagania żywienia drogą doustną osób z MPDz – wskazówki dla logopedy. 

10. Konsystencje pokarmowe – jak je dobrać aby były bezpieczne?

11. Akcesoria wspomagające karmienie. Warsztat praktyczny. 

12. Wskazówki do pracy w domu – jak karmić, aby było bezpiecznie?

13. Pozycjonowanie i wspomaganie karmienia – warsztat. 

Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

Szkolenia stacjonarne
Karmienie dziecka z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym – diagnoza, terapia, warsztat
mgr Aleksandra Kaczyńska
mgr Marcelina Przeździęk
WARSZAWA
27.11.2022 (niedziela)
10:00 - 18:00
689,00 zł
Warunki uczestnictwa

Zobacz również:

Nasza strona używa plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. × Przeczytaj więcej o cookies

Czym są pliki "cookies"?

Pliki "cookies" to informacje tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (przeglądarka internetowa) w celu rozpoznania urządzenia tak, aby móc dostarczyć funkcjonalności takich jak np.: koszyk sklepowy, logowanie. Pliki cookies nie wyrządzają żadnych szkód urządzeniom na których są zapisywane.

Pliki cookies są wykorzystywane na niniejszej stronie internetowej, do poniższych celów:

Usuwanie plików cookies:

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych ma domyślnie ustawione akceptowanie przyjmowania plików cookies. Ustawienie to można zmienić samodzielnie w dowolnym czasie tak aby pliki cookies były blokowane. Zablokowanie plików cookies może jednak spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie mechanizmów na stronie internetowej co uniemożliwi w szczególności np.: korzystanie z koszyka zakupowego lub logowanie użytkownika.