Trening karmienia logopedycznego od podstaw – podejście praktyczne. Diagnoza – strategie terapeutyczne – warsztat
Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta taktylny, specjalista wczesnej interwencji neurologopedycznej z ukierunkowaniem na pacjentów z wyzwaniami neuromotorycznymi w tym z padaczką.
Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta NDT-Bobath, wykładowca akademicki. Pracuje od 2009 roku, najpierw przez wiele lat w domowej rehabilitacji pacjentów z SM w ramach Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego. Kolejno praca w Ośrodku Dziennej Rehabilitacji Neurologicznej Warszawskiego Szpitala dla Dzieci i w Klinice Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka Instytutu Matki i Dziecka. Obecnie pracuje w Klinice Gastroenterologii, Hepatologii, Zaburzeń Odżywiania i Pediatrii Instytut Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka, Centrum Intensywnej Terapii Olinek i Klinice Rehabilitacyjnej Doctor Best w Warszawie. Jest autorką artykułów dotyczących karmienia dzieci z MPD, dyzartrii w przebiegu SM, poradnika dla Pacjentów z SM. Odbyła staż w Katedrze i Klinice Otoaryngologii w CSK w Warszawie z zakresu diagnozy i terapii dysfagii. Rozpoczęła międzynarodowe szkolenie w zakresie endoskopowego badania połykania. Jest członkiem European Society for Swallowing Disorders i International Par
16.09.2022
6 godz.
Program:
1. Wywiad – najważniejsze pytania. O co zapytać rodzica – jak analizować?
2. Kim jest niejadek? Diagnoza różnicowa trudności w karmieniu i jedzeniu – norma czy wyzwanie?
3. Neofobia pokarmowa/Wybiórczość pokarmowa/Nadwrażliwość sensoryczna/ARFID
4. Rozwój umiejętności pokarmowych od 0 do 6 roku życia w kontekście diagnozy logopedycznej. Wskazówki do pracy.
5. Jak przeprowadzić diagnozę logopedyczną dziecka z wyzwaniem żywieniowym?
6. Strategie i ścieżki terapeutyczne:
⇒ jakie metody wybrać?
⇒ co zmienić w środowisku dziecka i rodziny? Czy mam na nie wpływ?
⇒ wsparcie specjalistów, ale jakich?
7. Akcesoria w terapii karmienia, od jakiej łyżeczki i kubeczka zacząć terapię?
8. Strategie wsparcia dziecka i rodziny – jak pomóc z perspektywy logopedy, terapeuty?
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
mgr Marcelina Przeździęk