Chodzą słuchy, że gadają już maluchy – Wczesna stymulacja logopedyczna niemowlaków, dzieci w żłobku i przedszkolu
studia magisterskie APS na kierunku: Pedagogika Specjalna - kierunek: „Logopedia”, dwuletnie studium pomaturalne na kierunku: „Protetyk słuchu” oraz dwuletnie studia podyplomowe na APS na kierunku: „Wczesna interwencja. Pomoc dziecku i rodzinie”.
26.03.2023 (niedziela)
II dzień: 09.00-15.00
Program:
Dzień 1.
1. Główne zasady i założenia pracy;
2. Miejsce pracy. Pierwsze spotkanie, powitanie, rytuały, materiały dla rodziców;
3. Karta pacjenta - wywiad, badanie; (konsultacje, odruchy i budowa aparatu artykulacyjnego, pozycja warg, pozycja języka, oddech, przestrzeń dla aromaterapii, mouthing, mała motoryka, duża motoryka, karmienie);
4. Tablet naszym wrogiem;
5. Gotowość komunikacyjna i samoobsługa;
6. Ramowy plan spotkania;
7. Komunikacja pozawerbalna bazą do komunikacji werbalnej (rola pauzy, głos jako podstawowe narzędzie pracy) – warsztat;
8. Wychowanie słuchowe, kąpiel słowna, ćwiczenia funkcji słuchowych;
9. LOGORYTMY – od rytmu do dźwięku, autorska pomoc wspomagając rozwój komunikacji werbalnej dla dzieci od 6 mż;
Dzień 2.
1.Zaczarowane pudło: zabawy i zabawki wykorzystane w budowaniu fabuły terapii;
2.Warunkowanie słuchowe: jak wprowadzić ćwiczenie, cele, warunki przeprowadzenia, zabawy z TUBĄ - program autorski;
3.Elementy metody Knillów – wykorzystanie „Programu wprowadzającego” w terapii logopedycznej;
4. Elementy metody werbo-tonalnej jako fundament pracy z niemowlakiem: merytoryczne wprowadzenie do metody werbo-tonalnej, metoda werbo-tonalna od poczęcia, osiem najważniejszych zasad prowadzenia terapii werbo-tonalnej, zabawy samogłoskowe i sylabowe;
5. Onomatopeje – czy muszą być tak nudne?, prezentacja książeczki „Tutu i piła
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe oraz zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Każdy uczestnik otrzyma pomoc - logorytmy.
26.03.2023 (niedziela)