Zaburzenia koncentracji uwagi u dzieci - przyczyny, postępowanie, terapia
Neuro i surdologopeda, oligofrenopedagog terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta NDT- Bobath, provider Neuroflow, specjalista z wieloletnią praktyką w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami rozwojowymi. Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jedenaście lat pracowała w przedszkolu integracyjnym, gdzie poznała specyfikę pracy z małymi dziećmi, przede wszystkim z tymi, które wymagają szczególnego wsparcia. Praktykę zawodową zdobywała również pracując w Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu oraz współpracując z Fundacją „ Dźwięki Marzeń”. Od piętnastu lat pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kołobrzegu oraz prowadzi gabinet LOGO-SENS.
26.06.2022
6 godz.
Szkolenie dla terapeutów i nauczycieli!
Skupienie, dobra organizacja, planowanie stanowią fundament, którego potrzebuje każde dziecko by sprostać wymaganiom w szkole, przedszkolu, domu, na podwórku.
Za pomocą przestawionych strategii nauczymy dziecko czekać na swoją kolej, lepiej koncentrować uwagę, dokonywać selekcji bodźców, wykonywać polecenia, lepiej przystosowywać się do zmian.
Program:
1. Kilka słów o koncentrowaniu uwagi.
2. Zachowania wskazujące na obecność zespołu zakłóceń uwagi.
3. Procesy automatyzacji.
4. Pamięć proceduralna, uczenie motoryczne.
5. Okresy wrażliwe w rozwoju dziecka
6. Normy rozwojowe w zakresie koncentrowania uwagi.
7. Co składa się na dobrą koncentrację?
8. Przyczyny zaburzeń koncentracji uwagi.
9. Uniwersalne zasady dla dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi o różnym podłożu.
10. Strategie i techniki wspierania regulacji i samoregulacji / m.in. trening autogenny, masaże, techniki oddechowe, mindfulness /.
11. Strategie postępowania, modyfikowanie otoczenia, zalecenia terapeutyczne, ćwiczenia w odniesieniu do każdej grupy zaburzeń:
⇒ impulsywność, zaburzenia mechanizmów hamowania
⇒ zaburzenia selekcji
⇒ zakłócenia modulacji bodźców sensorycznych
⇒ zaburzenia posturalne
⇒ zaburzenia przetwarzania słuchowego
⇒ zaburzenia pamięci roboczej
⇒ osłabione planowanie i organizacja działań
⇒ osłabiona umiejętność planowania i ustalania priorytetów
⇒ osłabiona umiejętność zarządzania czasem.
12. Zalecenia dla rodziców.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.