Strona główna / Szkolenia stacjonarne / KURS – PEDIATRIC FEEDING DISORDERS w praktyce logopedy – strategie diagnostyczno-terapeutyczne MODUŁ II

KURS – PEDIATRIC FEEDING DISORDERS w praktyce logopedy – strategie diagnostyczno-terapeutyczne MODUŁ II

KURS – PEDIATRIC FEEDING DISORDERS w praktyce logopedy – strategie diagnostyczno-terapeutyczne MODUŁ II
WARSZAWA
01.04.2022 (piątek)
02.04.2022 (sobota)
I dzień: 16.00-20.00
II dzień: 9.00-17.00

Logopedzi, neurologopedzi

MODUŁ II

Zaburzenia karmienia i jedzenia  – model diagnostyczno-terapeutyczny dziecka od 12 do 36  miesiąca życia. Współczesne wyzwania logopedyczne. 

Program:

DIAGNOZA

1. W poszukiwaniu przyczyny trudności – wywiad z rodzicem jako podstawa do dalszej pracy. Przykłady kliniczne. 

2. Małe dziecko a trudności z pobieraniem pokarmów – całościowa diagnoza logopedyczna w aspekcie żywieniowym. Doświadczenia i praktyka własna w oparciu o doświadczenia własne. 

3. Rozwój funkcji pokarmowych dziecka od  12 miesiąca życia –  etapy rozwojowe, norma a wyzwanie. Żucie, gryzienie, picie i połykanie. 

4. Całościowa diagnoza zaburzeń karmienia w pierwszym roku życia – aspekt logopedyczny. Przykłady kliniczne. 

5. Możliwości diagnozy aktu połykania dziecka powyżej 12 miesiąca życia  – VFSS/FEES.

TERAPIA

1. Główne kierunki działań w zakresie trudności w karmieniu dziecka 12-36 – jakie mamy możliwości?

2. Jednostki diagnostyczne, z którymi może spotkać się logopeda w aspekcie zaburzeń karmienia/jedzenia.

3. Leczenie żywieniowe dziecka powyżej 12 miesiąca życia – co wybrać? Jak wspomóc?

4. Praca z dzieckiem z trudnościami w gryzieniu i żuciu.  

5. Strategie sensoryczno-motoryczne stosowane w pracy z dzieckiem wykazującym trudności w karmieniu/jedzeniu– doświadczenia i przykłady z praktyki własnej. 

            

W trakcie szkolenie wiedza teoretyczna będzie poparta danymi naukowymi, zdjęciami, materiałem filmowym i ćwiczeniami praktycznymi.

Po ukończeniu każdego modułu (Każdy moduł trwa 16 godzin dydaktycznych rozłożonych na dwa dni szkoleniowe) Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Po ukończeniu 3 MODUŁÓW Uczestnik otrzymuje certyfiat TERAPEUTY PEDIATRIC FEEDING DISORTERS.

Każdy Uczestnik szkolenia, będzie miał możliwość dołączenia do zamkniętej grupy na Facebook’u „ PEDIATRIC FEEDING DISORDES” dedykowanej naszym kursantom. Grupa będzie kontynuacją ścieżki edukacyjnej. 

Poniżej przedstawiamy tematykę kolejnego - III MODUŁU, który zaplanowany jest na 13-14 maja 2022r.

Terapia karmienia i jedzenia – indywidualne ścieżki terapeutyczne – wyzwania XXI wieku

 
1. Czym jest terapia karmienia i jakie są jej granice?
2. Dysfagia w pediatrii czyli kiedy karmienie doustne dziecka nie jest bezpieczne.
3. Wyzwania w zakresie karmienia dzieci z chorobami genetycznymi i neurologicznymi. Przykłady kliniczne.
4. Jak programować terapię karmienia – czy jest jeden słuszny standard postępowania?
5. Praca z pacjentem – diagnoza i programowanie terapii. Praca z materiałem filmowym.

Szkolenia stacjonarne
KURS – PEDIATRIC FEEDING DISORDERS w praktyce logopedy – strategie diagnostyczno-terapeutyczne MODUŁ II

WARSZAWA
01.04.2022 (piątek)
02.04.2022 (sobota)
1 349,00 zł
Warunki uczestnictwa

Zobacz również:

Nasza strona używa plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. × Przeczytaj więcej o cookies

Czym są pliki "cookies"?

Pliki "cookies" to informacje tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (przeglądarka internetowa) w celu rozpoznania urządzenia tak, aby móc dostarczyć funkcjonalności takich jak np.: koszyk sklepowy, logowanie. Pliki cookies nie wyrządzają żadnych szkód urządzeniom na których są zapisywane.

Pliki cookies są wykorzystywane na niniejszej stronie internetowej, do poniższych celów:

Usuwanie plików cookies:

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych ma domyślnie ustawione akceptowanie przyjmowania plików cookies. Ustawienie to można zmienić samodzielnie w dowolnym czasie tak aby pliki cookies były blokowane. Zablokowanie plików cookies może jednak spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie mechanizmów na stronie internetowej co uniemożliwi w szczególności np.: korzystanie z koszyka zakupowego lub logowanie użytkownika.