Strona główna / Szkolenia stacjonarne / KURS – PEDIATRIC FEEDING DISORDES w praktyce logopedy – strategie diagnostyczno-terapeutyczne - MODUŁ I:Zaburzenia karmienia – model diagnostyczno-terapeutyczny dziecka od urodzenia do 12 miesiąca życia. Współczesne wyzwania logopedyczne.

KURS – PEDIATRIC FEEDING DISORDES w praktyce logopedy – strategie diagnostyczno-terapeutyczne - MODUŁ I:Zaburzenia karmienia – model diagnostyczno-terapeutyczny dziecka od urodzenia do 12 miesiąca życia. Współczesne wyzwania logopedyczne.

KURS – PEDIATRIC FEEDING DISORDES w praktyce logopedy – strategie diagnostyczno-terapeutyczne - MODUŁ I:Zaburzenia karmienia – model diagnostyczno-terapeutyczny dziecka od urodzenia do 12 miesiąca życia. Współczesne wyzwania logopedyczne.
mgr Aleksandra Kaczyńska

Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta taktylny, specjalista wczesnej interwencji neurologopedycznej z ukierunkowaniem na pacjentów z wyzwaniami neuromotorycznymi w tym z padaczką.

mgr Marcelina Przeździęk

Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta NDT-Bobath, wykładowca akademicki. Pracuje od 2009 roku, najpierw przez wiele lat w domowej rehabilitacji pacjentów z SM w ramach Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego. Kolejno praca w Ośrodku Dziennej Rehabilitacji Neurologicznej Warszawskiego Szpitala dla Dzieci i w Klinice Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka Instytutu Matki i Dziecka. Obecnie pracuje w Klinice Gastroenterologii, Hepatologii, Zaburzeń Odżywiania i Pediatrii Instytut Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka, Centrum Intensywnej Terapii Olinek i Klinice Rehabilitacyjnej Doctor Best w Warszawie. Jest autorką artykułów dotyczących karmienia dzieci z MPD, dyzartrii w przebiegu SM, poradnika dla Pacjentów z SM. Odbyła staż w Katedrze i Klinice Otoaryngologii w CSK w Warszawie z zakresu diagnozy i terapii dysfagii. Rozpoczęła międzynarodowe szkolenie w zakresie endoskopowego badania połykania. Jest członkiem European Society for Swallowing Disorders i International Par

WARSZAWA
28.01.2022 (piątek)
29.01.2022 (sobota)
I dzień: 16.00-20.00
II dzień: 09.00-17.00

Logopedzi, neurologopedzi

Zapraszamy Państwa do udziału w cyklu szkoleń poświęconym zagadnieniom karmienia i jedzenia dzieci z perspektywy logopedycznej. Szkolenia mają na celu przedstawienie współczesnego standardu opieki nad pacjentem z problemami żywieniowymi w aspekcie diagnozy i terapii.

KURS – PEDIATRIC FEEDING DISORDES w praktyce logopedy – strategie diagnostyczno-terapeutyczne

składa się z 3 modułów (każdy MODUŁ składa się z 16 godz. dydaktycznych).

MODUŁ I: 28-29 stycznia 2021r.

Zaburzenia karmienia – model diagnostyczno-terapeutyczny dziecka od urodzenia do 12 miesiąca życia. Współczesne wyzwania logopedyczne. 

MODUŁ II: termin zostanie ustalony później

Zaburzenia karmienia i jedzenia  – model diagnostyczno-terapeutyczny dziecka od 12 do 36  miesiąca życia. Współczesne wyzwania logopedyczne. 

MODUŁ III: termin zostanie ustalony później

Terapia karmienia i jedzenia – indywidualne ścieżki terapeutyczne – wyzwania XXI wieku 

Program MODUŁU I:

DIAGNOZA

1. W poszukiwaniu przyczyny trudności – analiza okresu prenatalno-perinatalnego z uwzględnieniem dokumentacji medycznej, wywiadu biologiczno-środowiskowego w oparciu o najnowsze standardy postępowania. Przykłady kliniczne. 

2. Noworodek i jego potrzeby, a trudności z pobieraniem pokarmów – całościowa diagnoza logopedyczna w aspekcie żywieniowym. Doświadczenia i praktyka własna w oparciu o doświadczenia z Oddziału Neonatologii. Przykłady kliniczne. 

3. Rozwój funkcji pokarmowych niemowlęcia do 12 miesiąca życia –  etapy rozwojowe, norma a wyzwanie.

4. Całościowa diagnoza zaburzeń karmienia w pierwszym roku życia – aspekt logopedyczny. Przykłady kliniczne. 

5. Możliwości diagnostyczne niemowląt w zakresie zaburzeń połykania  – VFSS/FEES. Wskazania, ograniczenia i przeciwskazania. 

TERAPIA

1. Główne kierunki działań w zakresie trudności w karmieniu dziecka 0-12 – jakie mamy możliwości?

2.  Zespół specjalistów zajmujących się całościowym wsparciem dziecka i rodziny w zakresie trudności związanych z przyjmowaniem pokarmów – role, zadania, możliwości i efekty działań. 

3. Czy mam możliwości wsparcia karmienia innymi drogami niż doustnie? Kiedy o tym myśleć? Procedura krok po kroku. Leczenie żywieniowe. 

4. Praca z dzieckiem z trudnościami w ssaniu. Karmienie dziecka urodzonego przedwcześnie, karmienie dziecka z rozszczepem, wiotkością krtani. 

5. Strategie sensoryczno-motoryczne stosowane w pracy z małym dzieckiem wykazującym trudności w karmieniu – doświadczenia i przykłady z praktyki własnej. 

W trakcie szkolenie wiedza teoretyczna będzie poparta danymi naukowymi, zdjęciami, materiałem filmowym i ćwiczeniami praktycznymi.

Po ukończeniu każdego modułu (Każdy moduł trwa 16 godzin dydaktycznych rozłożonych na dwa dni szkoleniowe) Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Po ukończeniu 3 MODUŁÓW Uczestnik otrzymuje certyfiat TERAPEUTY PEDIATRIC FEEDING DISORTERS.

Każdy Uczestnik szkolenia, będzie miał możliwość dołączenia do zamkniętej grupy na Facebook’u „ PEDIATRIC FEEDING DISORDES” dedykowanej naszym kursantom. Grupa będzie kontynuacją ścieżki edukacyjnej. 

Poniżej przedstawiamy tematykę kolejnych MODUŁÓW:

MODUŁ 2
Zaburzenia karmienia i jedzenia  – model diagnostyczno-terapeutyczny dziecka od 12 do 36  miesiąca życia. Współczesne wyzwania logopedyczne. 
DIAGNOZA
1. W poszukiwaniu przyczyny trudności – wywiad z rodzicem jako podstawa do dalszej pracy. Przykłady kliniczne. 
2. Małe dziecko a trudności z pobieraniem pokarmów – całościowa diagnoza logopedyczna w aspekcie żywieniowym. Doświadczenia i praktyka własna w oparciu o doświadczenia własne. 
3. Rozwój funkcji pokarmowych dziecka od  12 miesiąca życia –  etapy rozwojowe, norma a wyzwanie. Żucie, gryzienie, picie i połykanie. 
4. Całościowa diagnoza zaburzeń karmienia w pierwszym roku życia – aspekt logopedyczny. Przykłady kliniczne. 
5. Możliwości diagnozy aktu połykania dziecka powyżej 12 miesiąca życia  – VFSS/FEES.
TERAPIA
1. Główne kierunki działań w zakresie trudności w karmieniu dziecka 12-36 – jakie mamy możliwości?
2. Jednostki diagnostyczne, z którymi może spotkać się logopeda w aspekcie zaburzeń karmienia/jedzenia.
3. Leczenie żywieniowe dziecka powyżej 12 miesiąca życia – co wybrać? Jak wspomóc?
4. Praca z dzieckiem z trudnościami w gryzieniu i żuciu.  
5. Strategie sensoryczno-motoryczne stosowane w pracy z dzieckiem wykazującym trudności w karmieniu/jedzeniu– doświadczenia i przykłady z praktyki własnej. 
MODUŁ 3
Terapia karmienia i jedzenia – indywidualne ścieżki terapeutyczne – wyzwania XXI wieku 
1. Czym jest terapia karmienia i jakie są jej granice?
2. Dysfagia w pediatrii czyli kiedy karmienie doustne dziecka nie jest bezpieczne.
3. Wyzwania w zakresie karmienia dzieci z chorobami genetycznymi i neurologicznymi. Przykłady kliniczne.
4. Jak programować terapię karmienia – czy jest jeden słuszny standard postępowania?
5. Praca z pacjentem – diagnoza i programowanie terapii. Praca z materiałem filmowym.

 

Szkolenia stacjonarne
KURS – PEDIATRIC FEEDING DISORDES w praktyce logopedy – strategie diagnostyczno-terapeutyczne - MODUŁ I:Zaburzenia karmienia – model diagnostyczno-terapeutyczny dziecka od urodzenia do 12 miesiąca życia. Współczesne wyzwania logopedyczne.
mgr Aleksandra Kaczyńska
mgr Marcelina Przeździęk
WARSZAWA
28.01.2022 (piątek)
29.01.2022 (sobota)
1 249,00 zł
Warunki uczestnictwa

Zobacz również:

Nasza strona używa plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. × Przeczytaj więcej o cookies

Czym są pliki "cookies"?

Pliki "cookies" to informacje tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (przeglądarka internetowa) w celu rozpoznania urządzenia tak, aby móc dostarczyć funkcjonalności takich jak np.: koszyk sklepowy, logowanie. Pliki cookies nie wyrządzają żadnych szkód urządzeniom na których są zapisywane.

Pliki cookies są wykorzystywane na niniejszej stronie internetowej, do poniższych celów:

Usuwanie plików cookies:

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych ma domyślnie ustawione akceptowanie przyjmowania plików cookies. Ustawienie to można zmienić samodzielnie w dowolnym czasie tak aby pliki cookies były blokowane. Zablokowanie plików cookies może jednak spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie mechanizmów na stronie internetowej co uniemożliwi w szczególności np.: korzystanie z koszyka zakupowego lub logowanie użytkownika.