Nosowanie i ćwiczenia podniebienia miękkiego w praktyce logopedycznej
Logopeda, neurologopeda, językoznawca, dydaktyk i metodyk logopedii. Praktykuje prowadząc diagnozę i terapię logopedyczną dzieci oraz dorosłych z różnymi zaburzeniami mowy już od ponad 20 lat. Od 2009 roku pracuje w Poradni Ortodontycznej UCS przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym z pacjentami z wadami wrodzonymi twarzoczaszki (z poważnymi wadami zgryzu, m.in. z rozszczepami podniebienia). Wieloletni nauczyciel akademicki, przede wszystkim wykładowca w Instytucie Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, a także szkoleniowiec. Autorka publikacji naukowych o tematyce logopedycznej i językoznawczej: książki „Fleksja werbalna w mowie dzieci pięcioletnich”, ponad stu artykułów, rozdziałów książek, recenzji i haseł w „Encyklopedii Logopedii”. Zainteresowania pragmatyczne łączy z pracą naukowo-badawczo-dydaktyczną. Treści logopedyczne prezentowane przez dr Banaszkiewicz oparte są w równym stopniu na wiedzy i praktyce. W swoich działaniach zawodowych zawsze pamięta o dobru pacjenta.
06.04.2024
6 godz.
Celem szkolenia jest zaznajomienie z postępowaniem logopedycznym w przypadku nosowania otwartego, zamkniętego i mieszanego. Zaprezentowane zostaną liczne ćwiczenia przygotowawcze istotne dla terapii nosowania, w tym kilkadziesiąt ćwiczeń podniebienia miękkiego, a także przykładowy program terapeutyczny.
Szkolenie online odpowiada pełnemu szkoleniu dotychczas organizowanemu w sposób stacjonarny.
Program:
1. Nosowanie otwarte, zamknięte i mieszane; organiczne i funkcjonalne; stopnie nasilenia nosowania. Patomechanizm.
2. Przyczyny i profilaktyka nosowania.
3. Diagnozowanie - filmy prezentujące próbki mowy pacjentów i logopedyczne próby diagnozujące nosowanie.
4. Praca podniebienia miękkiego.
5. Terapia nosowania – omówienie grup ćwiczeń i wybranych konkretnych przykładów zalecanych w terapii nosowania.
6. Ćwiczenia podniebienia miękkiego.
7. Wybrane sposoby wywoływania i utrwalania głosek zaburzonych pod względem rezonansu – nagrania i ćwiczenia praktyczne.
8. Przykładowy program terapii nosowania na podstawie studium przypadku.
9. Pytania do prowadzącej.
Wymagania sprzętowe: Uczestnicy powinni mieć możliwość włączenia kamery i dźwięku.
Podczas szkolenia uczestnikowi przyda się lusterko, małą latarkę, kubeczek plastikowy (do napojów), piórka lub płatki kwiatków z materiału do dmuchania, świeczkę i zapałki.
Szkolenie będzie nagrywane i udostępnione przez kolejne 48 godz.