Pacjent z wadą zgryzu-wprowadzenie do terapii logopedycznej
Logopeda, neurologopeda, językoznawca, dydaktyk i metodyk logopedii. Praktykuje prowadząc diagnozę i terapię logopedyczną dzieci oraz dorosłych z różnymi zaburzeniami mowy już od ponad 20 lat. Od 2009 roku pracuje w Poradni Ortodontycznej UCS przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym z pacjentami z wadami wrodzonymi twarzoczaszki (z poważnymi wadami zgryzu, m.in. z rozszczepami podniebienia). Wieloletni nauczyciel akademicki, przede wszystkim wykładowca w Instytucie Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, a także szkoleniowiec. Autorka publikacji naukowych o tematyce logopedycznej i językoznawczej: książki „Fleksja werbalna w mowie dzieci pięcioletnich”, ponad stu artykułów, rozdziałów książek, recenzji i haseł w „Encyklopedii Logopedii”. Zainteresowania pragmatyczne łączy z pracą naukowo-badawczo-dydaktyczną. Treści logopedyczne prezentowane przez dr Banaszkiewicz oparte są w równym stopniu na wiedzy i praktyce. W swoich działaniach zawodowych zawsze pamięta o dobru pacjenta.
Nawet 70 % Polaków ma wady zgryzu, a większość z nich również współwystępujące wady wymowy. Jak pracować w gabinecie logopedycznym z takim pacjentem?
Program:
1. Przegląd wad zgryzu. Prezentowanie wad zgryzu z jednoczesnym omówieniem najczęściej współtowarzyszących wad wymowy oraz dysfunkcji narządu żucia i wskazówkami terapeutycznymi.
2. Zależności między wadami zębowymi a wadami wymowy.
3. Leczenie ortodontyczne a leczenie logopedyczne – założenia a praktyka, wspólne (i niewspólne) cele.
4. Profilaktyka ortodontyczno-logopedyczna.
5. Wskazówki diagnostyczne i terapeutyczne przydatne w prowadzeniu terapii logopedycznej pacjenta z wadą zgryzu objętego leczeniem ortodontycznym lub niekorzystającego z takiego leczenia.
6. Cele logoterapii pacjentów z wadami zgryzu - od niemowlaka poprzez wczesne i późne dziecięctwo do wieku dorosłego.
7. Terapia logopedyczna pacjenta po operacji stomatognatycznej korekty zgryzu.
Czas trwania nagrania: 3 godz. 40 min.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe. Istnieje możliwość mailowego zadania pytań prowadzącej.